به دنبال تعلیق و ایجاد محدودیت های ترافیکی در مسیرهای اصلی و پر تردد شهر رفسنجان و بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا، سیستم حمل و نقل عمومی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ با توجه به شرایط اضطراری و عواقب ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و وضعیت برانی شهرستان تصمیمات ذیل از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب گردید:

 فعالیت گروه های شغلی 2-3-4 تا 30 آبان تعطیل می باشد.

 با توجه به اینکه تجمع در مسیرهای منتهی به میدان شهدا- خیابان مدرس- میدان سردارسلیمانی-خیابان شهدا- میدان ابراهیم-خیابان انقلاب-میدان انقلاب- خیابان شریعتی غربی-میدان شهیدمیرافضلی- میدان بسیج در طول روز به مدت 3 ساعت (8-11صبح) و (16-20عصر) با همکاری نیروی انتظامی مسدود می گردد.

سیستم حمل و نقل (اتوبوسرانی) شهرستان از تاریخ 19 آبان تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.

فعالیت کلیه مراکز پلیس +10، پیشخوان دولت، دفترخدمات قضایی و مراکز شماره گذاری خودرو ها به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

 شهرداری تا پایان هفته برخی خدمات مانند صدور و تمدید پروانه ساختمان، استعلام دفترخانه ها، اخذپایان کار و... جهت کاهش ارباب رجوع ارائه نداده و آن را به هفته آینده موکول نمایند.

 از تاریخ 20 آبانماه به مدت یک هفته پذیرش حضوری ارباب رجوع در ادارات سازمانهای دولتی ممنوع بوده و ارائه خدمت به صورت تلفنی و کتبی انجام خواهد شد.( این بند شامل ادارت قضایی، نظامی، امنیتی، درمانی و امدادی نمی شود.)

بر اساس مصوبات استانی، از بیستم آبان ماه بانک ها به مدت یک هفته تعطیل و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

 از روز شنبه مورخ 24 آبان به مدت یک ماه رفت و آمد خودروهای شخصی به استثنای مواردی که ستاد ملی با کرونا تعیین می کند از ساعت 9 شب تا 4 صبح در مرکز استان ها و شهرستان های بالای200 هزار نفر جمعیت ممنوع خواهد بود.

فروشگاههای بزرگ موادغذایی و میوه فروشی های در صورتی که پروتکل ها را رعایت نکنند و ازدحام جمعیت داشته باشند و تذکر اولیه به آنان داده شده باشد، بلافاصله پلمپ شوند.

 استفاده از ماسک در نانوایی ( بجز شاطر) برای سایر پرسنل نانوایی و مشتریان الزامی است ، نانوایی ها باید موادضدعفونی کننده در اختیار مشتریان قرار دهند.

 از روز ۱۹آبان ماه از ساعت ۱۵ هر روز همه مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل خواهند بود. مراکز ضروری شامل رده‌های شغلی شماره یک هستند که شامل مراکز درمانی، داروخانه‌ها، امداد و نجات، آتش‌نشانی، آمبولانس‌ها و سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارائه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ،نانواییها  می‌توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل از ساعت ۱۵ تا روز بعد تعطیل خواهند بود.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا