شما هم می توانید در این کارزار شرکت کنید

یزدفردا:

بسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته

با سلام و ادای احترام
ما پژوهشگران و اهالی علم و فرهنگ شهر دارالعباده یزد تقاضایی از حضرتعالی داریم.

همانگونه که حضرتعالی مستحضرید سنت وقف، سنت شریف و پربرکتی است که واقف و مردم همواره از برکات آن بهره‌مند می‌گردند. خصوصاً وقفیات فرهنگی و علمی که خود حضرتعالی با وقف ۱۸ هزار نسخه خطی به آستان قدس رضوی و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام، سرآمد و الگویی برای واقفان این حوزه هستید.

به اطلاع می‌رساند خبری در نشریات و پایگاه‌های خبری و رسانه‌های متعدد انعکاس یافته که هزاران سند تاریخی و نسخه خطی و ده‌ها شیٔ موزه‌ای از موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی یزد مفقود شده یا مورد سرقت قرار گرفته است.

این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های کشور است و بنا بر اظهارات ریاست محترم دفترتان حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی در بازدید از موزه مذکور در سال ۱۳۸۲، این موزه مجموعه بی‌نظیری است و باید در حفظ و نگهداری و معرفی این آثار کوشش نمود. این موزه دارای گنجینه‌های متعدد و ارزشمندی است و تاکنون ۲۲ جلد کتاب از معرفی و پژوهش در آثار این موزه تألیف و منتشر شده است.

موزه میرزا محمد کاظمینی یزد توسط هیأت امنای آستان امامزاده جعفر یزد و اداره کل اوقاف یزد محافظت می‌شده و اکنون خبر مفقود شدن یا به سرقت رفتن اشیاء آن، علاوه بر اینکه باعث دغدغه و نگرانی اهالی فرهنگ شده است، واقفان را مأیوس نموده و چه بسا باعث مخدوش شدن تصور عموم از فرهنگ و سنت حسنه وقف شود.

با توجه به سکوت و عدم پیگیری یا ارائه توضیحات از سوی مسئولان این موزه و اداره اوقاف یزد در جهت روشنگری این موضوع و با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع در افکار عمومی و اهل فرهنگ، عاجزانه از شما رهبر معظم خواهشمندیم دستور فرمایید تا درمورد مذکور تحقیق و بررسی صورت گیرد تا هم دغدغه پژوهشگران و مردم یزد رفع گردد و هم سنت حسنه وقف ادامه داشته باشد.

با تشکر و امتنان
جمعی از پژوهشگران، اهالی فرهنگ و مردم دارالعباده شهر یزد

رونوشت:

ریاست محترم جمهور 

ریاست محترم قوه قضائیه


لطفا جهت امضا این نامه لینک زیر را باز کنید و نام خود را وارد نمایید.
با تشکر

https://www.karzar.net/kazemeini-museum

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا