در ادامه فعالیت های صورت گرفته در حوزه محرومیت زدایی نقاط محروم کشور و استان یزد، کلنگ احداث مدرسه متوسطه در فتح آباد خاتم به زمین زده شد.

یزدفردا: مراسم کلنگ زنی مدرسه متوسطه اول دهستان فتح آباد شهرستان خاتم با مشارکت اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان، بنیاد برکت ستاد فرماندهی حضرت امام (ره) و با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

همچنین عملیات ساخت نمازخانه و کلاس درس در مدرسه حافظ روستای بختیاری با مشارکت اداره کل نوسازی، بنیاد برکت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران آغاز شد.

فرماندار خاتم در این مراسم اظهار داشت: حمایت و قدم گذاشتن در راهی که به تقویت حوزه تعلیم و تربیت کمک کند بسیار ارزشمند است و نقش اساسی و زیربنایی برای آموزش و پرورشِ نسل آینده داره و اینگونه اقدامات سرمایه‌گذاری برای تربیت نیروی انسانی توانمند برای توسعه و پیشرفت به حساب می‌آید.

جواد میربهبودی افزود: به ویژه اگر تقویت زیرساخت آموزشی و ساخت مدرسه با نگاه خیرخواهانه همراه شود، در کنار انجام کاری فرهنگی و آموزشی نهضت اجتماعی خیرین هم تقویت شده و اقداماتی ماندنی و همیشگی را شاهد هستیم.

فرماندار خاتم ادامه داد: خیر مدرسه ساز در این دوران صرفاً برای ساخت یک کلاس یا مدرسه وارد عرصه مدرسه سازی نمی‌شود بلکه فرهنگ و آینده دانش آموزان را می‌سازد از این اقدام بسیار ارشمند حمایت می‌کند.

میربهبودی عنوان کرد: این اقدام خیران مدرس‌ساز فعالیتی بنیادین است و بر سایر بخش‌های جامعه تأثیری مثبت و بسیار مهم دارد که می‌تواند زمینه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود اقدامات صورت گرفته در حوزه مدرسه سازی و مشارکت بسیار خوب خیران در این حوزه، همچنان شاهد کمبودهای گسترده‌ای در این حوزه هستیم.

فرماندار خاتم بیان کرد: برای رفع مشکلات و کمبودهایی که در این حوزه داریم نه تنها باید حضور و فعالیت خیران افزایش پیدا کند بلکه باید مسئولان دولتی هم اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند و زمینه‌ای فراهم کنند که بتوان در کوتاه مدت نیاز استان و کشور به ویژه در نقاط محروم به فضاهای آموزشی را رفع کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا