مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: در اغلب محورهای استان یزد به دلیل وجود مجتمع‌های بین راهی، لزومی برای ایجاد سکوی نماز وجود ندارد اما این نیاز در محورهای طبس و خاتم بررسی و اقدام خواهد شد.

یزد فردا: «علی علیخانی» در دیدار با مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد و کارشناسان این ستاد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جریان بازدید از مجتمع‌های بین راهی، نظارت بر بهداشت و نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه هاست.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های جدیدی که به دلیل وجود شرایط کرونا بر کشور حاکم است، افزود: در حال حاضر در مجتمع‌های بین راهی استان با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده، نماز اقامه می‌شود.

علیخانی در مورد اقامه نماز جماعت در ادارات راهداری نیز بیان کرد: با توجه به این که نیروهای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عمدتا در اداره حضور فیزیکی ندارند و در محورها فعالیت می‌کنند، بهتر است نماز جماعت با حضور روحانیون، به صورت دوره‌ای در ادارات برگزار شود.

وی در مورد درخواست احیای سکوهای نماز در محورهای استان یزد هم عنوان کرد: اگر نقطه خاصی مد نظر ستاد اقامه نماز استان یزد باشد، سکوی نماز در محل مذکور ایجاد می‌شود و تنها مانع احتمالی در این باره می‌تواند موضوع تامین آب مورد نیاز باشد.

علیخانی یادآور شد: در محور طبس و محور خاتم، احساس نیاز به سکوی نماز بیشتر است و در سایر محورها به دلیل وجود مجتمع های بین راهی نیازی به ایجاد سکوی نماز احساس نمی‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در مورد نمازخانه پایانه‌های مسافربری نیز خاطرنشان کرد: وضعیت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی پایانه‌ها مناسب است و امکان برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء نیز وجود دارد.

علیخانی در پایان اضافه کرد: با شرکت‌های مسافربری هماهنگ شده تا زمان حرکت به نحوی تنظیم شود که تلاقی با ساعت نماز نداشته باشد یا در طول مسیر حتماً برای اقامه نماز توقف انجام شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا