به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: نشست مهدی باصولی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی با عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

عماد تشکری در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیاد و دارای تنوع است و مراجعین مختلفی را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: در مباحث آموزشی و پژوهشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اهداف خود اقدامات خوبی را تاکنون در حوزه های مختلف انجام داده است. به طوری که در سال 97، تعداد 32 طرح پژوهشی،7 عنوان پایان نامه که یک پایان نامه در مقطع دکترا و 6 پایانه نامه در مقطع ارشد مورد حمایت این اداره قرار گرفته است. همچنین در سال گذشته، یک عنوان پایان نامه در مقطع دکتری به تایید کمیته پژوهشی این اداره کل رسیده و 21 طرح تحقیقی به دبیر خانه کمیته ارسال و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدیریت تعاون و امور اجتماعی این اداره کل دوره های آموزشی را جهت جامعه هدف خود در طول سال برنامه ریزی و اجرا می کنند گفت: در بخش آموزش و پژوهش از ظرفیت های جهاد دانشگاهی استان در قالب یک تفاهم نامه می توانیم استفاده کنیم.

تشکری با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی هستیم تصرح کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی به خصوص در طرح هایی مانند «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» و «الگوی توسعه مشاغل خانگی» همکاری های نسبتا خوبی بین این اداره کل و سازمان جهاد دانشگاهی استان صورت گرفته و نیاز به بسط و گسترش مباحث حوزه اشتغال بین هر دو نهاد هستیم.

باصولی در این دیدار ضمن بیان فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان گفت: ارتباط این سازمان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه برگزاری دوره های آموزشی در بخش تعاون قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف از جمله پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ...  دارای ظرفیت های بالقوه ای است گفت: این سازمان می تواند با تدوین و راه اندازی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت در مباحث مختلف یاری گر جامعه کار وتلاش استان باشد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه در بحث پژوهش در دو زمینه توسعه ای و کاربردی فعالیت می کنیم تصریح کرد: این سازمان دارای مراکز خدمات تخصصی، پژوهشکده های متعدد و مراکز علمی از جمله دانشگاه علم و هنر،  پژوهشکده مواد سرامیکی، خانه زیلو و ... است که می توانیم همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشیم.

وی فعالیت دیگر سازمان جهاد دانشگاهی را حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: سازمان جهاد دانشگاهی با دو رسانه ایسنا و ایکنا به پوشش اخبار و رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... در سطح استان و کشور می پردازد.

باصولی ادامه داد: مراکز کالای ایرانی، مرکز طبی گیاهان دارویی، محیط زیست، مطالعات اجتماعی و ... در سازمان جهاد دانشگاهی استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: یکی از زمینه هایی که این سازمان می تواند به یاری جامعه کار و تلاش استان بیاید آموزش به مسئولان ایمنی کارگاه ها است که می تواند منجر به کاهش حوادث کارگاهی در سطح استان شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا