معاون فرماندار تفت در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تصریح کرد: جای سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی در شهرستان تفت خالی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با حضور محمدجواد نعمتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و جمعی از اعضای انجمن، شهرستان، صبح پنج‌شنبه 19 تیر در کتابخانه عمومی دکتر سیدحسین واحد برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تفت با اشاره به فضای حاکم بر جامعه و شیوع بیماری کرونا بیان کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی از چارچوب کتابخانه‌های عمومی و فضای فیزیکی آن خارج شود و در میان مردم و فضاهای مجازی گسترش یابد.

وی اظهار داشت: سوق دادن رسانه‌های گروهی و مجازی به سمت فرهنگ سازی به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در این برهه و با شرایط حاکم بر جامعه، ضرورت دارد.

نعمتی افزود: جای سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی به خصوص کتابخوانی در شهرستان خالی است و باید تلاش کنیم با ایجاد تشکل‌های مردم نهاد فعال در این حوزه، می‌توان در پیشبرد اهداف فرهنگی گام موثری برداشت.

در ابتدای این نشست نیز هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، گزارشی از وضعیت شهرستان تفت در میزان مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی ارائه کرد و افزود: شهرستان تفت متاسفانه رتبه مطلوبی در میزان شرکت کننده در جشنواره رضوی در استان ندارد و این امر شایسته شهرستان با پیشینه فرهنگی و مردم کتاب‌دوست و کتابخوان آن نیست.

وی بیان داشت: با توجه به تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه و تلاش‌های صورت گرفته از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای تبلیغ جشنواره و جذب کمک‌های مالی خیری برای جوایز این جشنواره و همت کتابداران کتابخانه های عمومی در جلب مشارکت افراد، همچنان امیدوار به شرکت بیشتر تفتی‌ها در جشنواره‌ایم و این مهم، همت دیگر ادارات و ارگان‌های شهرستان را نیز می‌طلبد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت در ادامه به مشکلات کتابخانه‌های شهرستان در زمینه تجهیزات و تعمیرات اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه بسیاری از مسائل تعمیراتی و تجهیزاتی با کمک‌های مالی خیران مرتفع شده است ولی باز هم بیشتر کتابخانه‌های عمومی شهرستان از نظر ساختمانی در شرایط چندان مطلوبی قرار ندارند و باید در این زمینه راه‌حلی اندیشیده شود.

در پایان این جلسه، توزیع تراکت جشنواره رضوی درب منازل با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، جذب کمک‌های خیری در زمینه جوایز مسابقات جشنواره رضوی و تبلیغ جشنواره کتابخوانی رضوی توسط ائمه جمعه و روحانیون با همکاری سازمان تبلیعات اسلامی به تصویب رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا