با توجه به کمبود محسوس فضاهای فرهنگی و هنری در هرمزآباد، با پیگیری دهیاری و شورای اسلامی هرمزآباد و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان آمفی تئاتر روباز در سال جاری در دهستان هرمزآباد احداث می شود.

به گزارش رفسنجان فردا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان در نشست صمیمی با دهیار و اعضای شورای اسلامی هرمزآباد ، با اشاره به وسعت حوزه کاری این اداره اظهار کرد: به جرات می توان گفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از آموزش و پرورش با حوزه کاری گسترده و مخاطب زیاد روبرو است.

ایمان محمدآبادی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه هدایت، نظارت و حمایت تعریف می شود که در این راستا بیش از 65 خدمت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان ارائه می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه سعی بر تمرکززدایی کارها و واگذاری آنها به مردم داریم، ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر با بخشداران و دهیاران تفاهم نامه هایی امضاء شده است که از حوزه کتابخوانی آغاز شده و به زیرساختهای فرهنگی و هنری رسیده است.

دهیار هرمزآباد نیز در این جلسه با بیان اینکه هرمزآباد پیشنیه ای دزارمدت در زمینه کارهای فرهنگی در شهرستان رفسنجان دارد، اظهار کرد: با این وجود طی این سالها مکان فرهنگی شایسته مردم این روستا احداث نشده است.

اسماعیل رضوی مقدم افزود: مرکزیت دهستان هرمزآباد در حومه غربی و جمعیت بالای این مرکز با روستاهای اطراف خود دلیل مناسبی است تا مسئولین شهرستان رفسنجان نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند که احداث آمفی تئاتر روباز با کاربری های متفاوت فرهنگی و هنری می تواند به نشاط اجتماعی در منطقه حومه غربی بیانجامد.

بنا به این گزارش، در این نشست مقرر شد دهیاری هرمزآباد در اسرع وقت مکانی را برای احداث آمفی تئاتر روباز به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان معرفی تا زمینه احداث آن با مشارکت دهیاری و اداره ارشاد فراهم شود.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا