مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تشریح سیمای کلان اقتصاد استان گفت: بر اساس شاخص های کلان اقتصادی، یزد در برخی شاخص ها بالاتر از میانگین کشوری و در برخی شاخص ها پائین تر می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی در نشست مدیران استانی وزارت اقتصاد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بر اساس آخرین آمار، محصول ناخالص داخلی استان 26 هزار میلیارد تومان است که این رقم 8/1 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور می باشد و از این نظر استان یزد رتبه 16 را در کشور دارد.

وی سرانه محصول ناخالص داخلی استان یزد را 4/23 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این زمینه رتبه سوم را در کشور داریم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: سهم اشتغال استان در بخش های صنعت 7/43 درصد، کشاورزی 7 درصد و خدمات 4/49 درصد می باشد که به ترتیب رتبه های اول، 28 و 12 را در کشور داریم.

وی ضریب جینی نقاط شهری استان را که توزیع درآمد در نقاط شهری را مشخص می کند را رتبه دهم کشور اعلام کرد و ادامه داد:  نرخ بیکاری در استان یزد 2/13درصد می باشد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد، وضعیت  شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری استان یزد در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در زمینه فضای کسب و کار یزد رتبه پنجم را در کشور دارد.

مدیران دستگاههای استانی وزارت اقتصاد در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های خود، پیشنهادات و خلاء های قانونی حوزه کاری را اعلام و خواستار تصویب و اصلاح قوانین برای برون رفت از مشکلات فراروی سیستم های دولتی شدند.

همچنین معاونین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گزارشی از موفقیت ها و پیشرفت های این اداره کل در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری، مالی ارائه کردند.#

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا