نشست مجمع خیرین جهاد گر بسیجی بهاباد با حضور امام جمعه ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمع زیادی از خیران در محل حوزه مقاومت بسیج شهید محلاتی بهاباد برگزار شد .

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی  امام جمعه بهاباد در این  نشست از همراهی مردم و خیرین در کمک رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تا با تداوم این روند پیش از آغاز ماه مبارک رمضان مرحله نخست توزیع اقلام معیشتی شروع شود.

رییس شورای  فرهنگ عمومی بهاباد  ضمن قدردانی از تمام خیرین و نیکوکاران ابراز داشت: مردم در این بحران واقعاً نیازمند هستند باید افرادی که نیاز شدید دارند در اولویت قرار گیرند چون این کار خداپسندانه و خیرخواهانه بوده و در کار خیر نیز حاجت هیچ استخاره نیست و باید هرچه سریع‌تر اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی به شناسائی افراد نیازمند و شناسائی خیرین  که حامی آنها می شوند اشاره کرد و گفت : شناسایی افراد باید توسط ادارات مربوطه  از جمله کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی انجام گیرد و به دستگاه‌های مرتبط معرفی گردد تا افراد بی بضاعت مورد شناسایی و ارزیابی قرار بگیرند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به روحیه ملت ایران اسلامی در کمک به هموطنان گفت : برنامه‌های نیکوکارانه در شرایط کنونی که بیماری کرونا بسیاری از اقشار محروم جامعه را با مشکل مالی مواجه کرده‌است باید پررنگ باشد.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه کمک به افراد کم بضاعت باید با حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد اتفاق بیفتد و در این زمینه باید از مشارکت خیران هم بهره گرفت خاطر نشان کرد : شیوع بیماری کرونا زندگی بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده است و در این روزهای سخت باید همه از نیازمندان و محرومان دست‌گیری کنیم.

امام جمعه بهاباد درباره روزه گرفتن افراد درزمان ویروس کرونا در ماه رمضان افزود : دشمنان اسلام همواره با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و محرم شروع به تبلیغات ضد دینی و شبهه افکنی می کنند و این مسئله در شرایط فعلی نیز شدت گرفته اما نکته مهم این است که برای اطلاع از صحت و سقم هر مسئله ای باید به کارشناس و متخصص امر مراجعه کرد و از وی مشاوره گرفت بنابراین  در خصوص روزه داری در این ایام باید پزشکان اظهار نظر کنند.

ابراهیمی بشکانی  تصریح کرد : روزه داری هیچ منافاتی با بیماری کرونا ندارد و موضوعی هم که در خصوص آشامیدن آب مطرح می شود به این دلیل است که اگر ویروس در دهان فرد باشد با آشامیدن آب به معده منتقل و در آنجا با اسید معده از بین برود بنابراین بر اساس علم پزشکی، روزه داری منجر به ابتلا به کرونا نخواهد شد.

این کارشناس دینی در ادامه از خیرین و نیکوکاران خواست، به کمک افراد آسیب دیده از شیوع کرونا بیایندو با کمک های خود به افراد نیازمند سهیم باشند .

درادامه سرهنگ سعید دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد درسخنانی با قدردانی از حضور خیران شهرستان در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده توسط سپاه دررابطه با ویروس کرونا و با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به مردم آسیب دیده از کرونا افزود: آنچه رهبری با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه می‌خواهد این است که در کنار رزمایش مدافعان سلامت حرکت بزرگی نیز برای رفع مشکلات نیازمندان برداشته شود که باعث آرامش نسبی آنها شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد بااشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند باید مواسات و همدلی به شیوه‌ای رزمایش گونه انجام بگیرد افزود : نیازمندان واقعی باید در شهرستان  شناسایی و مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی از مساجد به‌عنوان یک سیستم توزیع مناسب و منسجم نام برد و گفت: مساجد در محلات با همراهی گروه‌های بسیج و جهادی که در آن‌ها مستقر هستند می‌توانند نقش مهمی را در توزیع یکپارچه کمک‌ها داشته باشند.

انتهای پیام /

 

 ش

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا