سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۱۰ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۳۹ نفر (۱۴ مربوط تست مثبت موارد سرپایی و پیگیری اطرافیان بیمار و ۲۵ تست مثبت مربوط به موارد مراجعه کننده به بیمارستان) در استان طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مهدی شفیعی در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تا ساعت ۱۵ امروز اظهار داشت: از ۱۱۰ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۳۹ نفر (۱۴ مربوط تست مثبت موارد سرپایی و پیگیری اطرافیان بیمار و ۲۵ تست مثبت مربوط به موارد مراجعه کننده به بیمارستان) با متوسط سن ۶۷ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه جنسیت ۱۹ نفر مرد و  ۲۰ نفر زن است، عنوان کرد: 24 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 6 نفر رفسنجان، 5 نفر بم، 2 نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و 2 نفر سیرجان هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را ۳۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون ۳۵ مورد هستند که از این تعداد 5 نفر طی 24 گذشته تست آنها مثبت اعلام شده است.

شفیعی با اشاره به ترخیص 11 بیمار طی 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان گفت: در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها در استان تا امروز ۲۱۶ مورد، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۲۸۹ نفر و ۳۳ نفر هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اختلاف آماری بین ۲۸۹ مورد بستری و ۳۶۶ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به بستری 6 بیمار در آی‌سی‌یو اظهار کرد: هم‌اکنون ۸ نفر در نقاهتگاه حضور دارند و در مجموع ۴۲ نفر مراجعه کننده به نقاهتگاه‌های استان داشتیم ./فارس

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا