بنیاد خیریه بین المللی آبشار عاطفه ها به مرکزیت رفسنجان، ۴۰۰ بسته مواد غذایی و اقلام بهداشتی بین مددجویان و نیازمندان تحت پوشش این نهاد در کشکوئیه و رفسنجان توزیع کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ نجمه قاسمی  بیان کرد: این خیریه 200 خانوار نیازمند را تحت پوشش دارد که 50 خانوار در کشکوئیه از توابع رفسنجان و 150 خانوار هم در شهر رفسنجان هستند و خدمات دریافت می کنند.

 مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه های رفسنجان با اشاره به دسته بندی این خانوارها از نظر نیازمندی افزود: 60 خانوار دارای ایتام زیر 18 هستند که سرپرست خانوار فوت کرده و اعضای خانواده حقوق ثابتی ندارند، دسته دوم خانواده هایی هستند که سرپرست خانوار به دلایل بیماری یا تصادف و طبق گواهی پزشک 65 درصد از کارافتاده باشد تحت پوشش نهاد خیریه هستند.

 قاسمی دسته دیگر مددجویان تحت پوشش را خانواده های بدسرپرست عنوان کرد و افزود: سرپرست این خانواده ها در زندان به سر می برد و برای همسران آنان مشاغل خانگی ایجاد می کنیم که تعداد این خانوارهای تحت پوشش 20 خانوار است.

 وی اظهار کرد: دسته دیگر نیز خانواده های بی بضاعتی هستتد که دارای بیمار سرطانی و یا قطع نخاعی هستند از خدمات این بنیاد بهره مند می شوند و ماهیانه تا مبلغ 300 هزار تومان هزینه دارویی به آنها پرداخت می شود.

 قاسمی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها برای مبارزه با ویروس کرونا و رفع نیاز افراد بی بضاعت اقداماتی در دست اجرا دارد؛ ادامه داد: بین این خانوارها 20 اسفند 98،  200 بسته مواد غذایی ( شامل برنج، عدس، قند، رب گوجه، ماکارونی، گوشت و روغن ) و بسته بهداشتی ( شامل صابون، شامپو، موا شوینده و ژل ضدعفونی کننده ) توزیع شد ضمن اینکه امروز نیز مرحله دوم توزیع 200 بسته موا غذایی و بسته بهداشتی بین این خانوارها در حال اجرا است.

وی ارزش ریالی هر بسته موا غذایی و بهداشتی را دو میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع در این دو مرحله 800 میلیون ریال این بسته ها با کمک های خیرین تهیه و بین خانوارها توزیع شده است.

  قاسمی یادآور شد: در کشکوئیه کارگاه تولید ماسک رایگان توسط 4 مددجوی تحت پوشش این بنیاد راه اندازی شده که روزانه بالغ بر 150 تا 200 ماسک تهیه می کنند و این ماسک ها به داروخانه های کشکوئیه جهت عرضه بین مردم اعطا می شود.شبستان

وی توصیه کرد: مردم برای ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا به جز موارد ضروری از خانه بیرون نیایند تا با همبستگی این زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا