(میگویند ممکن است ساخته دست بشر باشد.خب باشد! اگر خداوند نمیخواست حتی فکر ساختنش هم به ذهنشان نمیرسید. چه رسد که امروز تمام دنیا بدون استثناء درگیر آن هستند)

امروز دو رهبر از دو نیمکره متفاوت با هم گفت و گو کردند دو کشور قدرتمند که کشور های شان از جمله تاثیرگذارترین کشور های جهان هستند،آمریکا و چین. آنها در این گفت و گو به این نتیجه مهم رسیدند که در مقابل ویروس کووید 19 جهان باید متحد شود.
آیا این پیامی از سوی خداوند نیست؟
ذره ای ذره کمتر از کاهی تمام بشریت را در خطر مرگ و نابودی قرار داده است اگر بشریت دیر بجنبد  می تواند نسل بشر را منقرض و نابود کند.
ذره ای ذره کمتر از کاهی توانسته چنین آسیب بزرگی به نسل بشر بزند .
میاندیشم که از ذره ای  ذره کمتر از کاهی تا این اندازه آسیب پذیر هستیم و ناتوان در جلوگیری از نفوذ آن.
 به چه چیز خود غره ایم؟!
 به انبوه سلاح هایی که ساخته ایم؟!  این ذره به آسانی می تواند به اندازه تمام تخریب های جنگ های بشر به نسل بشر آسیب  بزند!
 این سرباز کوچک این ذره  این ذره کمتر از کاه چنین قدرتی دارد !
 غره به چه چیز می شوی ؟! به دانشت؟! دانشی که در پیشگیری و یا درمان این ذره به کلی ناتوان مانده است؟! تمام دانشمندان تمام کشورهای دنیا شب و روز دارند تلاش می‌کنند که شاید شاید بتوانند درمانی و یا واکسنی برای آن بیابند .اما تاکنون ناتوان بوده اند و تا زمانی که خداوند عالم . یگانه بی همتا. آنکه هست و نیست مادر ید قدرت اوست .آنکه بود و نبود ما با اراده او رقم می خورد تصمیم بگیرد .تا آن زمان دانشمندان جهان نام موفق خواهند بود.
 می اندیشم یک ذره این قدر قدرت دارد این یعنی قدرت لا متناهی پروردگار جهانیان!
 این نشان دهنده اوج قدرت حضرتِ پروردگار است. هرچقدر که دانایی و توانایی خود را بالا ببریم باز هم در مقابل دانش و عظمت حضرت رب العالمین ناچیز است که ان الله واسع علیم و. والله به کل شی علیم

اینک این ویروس خطرناک در جهان می تازد.
 نه ثروتمند و نه فقیر فرقی برایش نمی کند .همه را از دم تیغ خود می گذراند .
ای بشر خود را برای فردایی مهیا ساز که ذره به ذره اعمالت سنجیده خواهد شد و لحظه به لحظه عمرت محاسبه می گردد.
 امروز در مقابل زره ای ذره کمتر از کاهی ناتوان شده ای. فردا در مقابل پروردگارت و در برابر میزان عدالتش چگونه خواهی بود ؟!
به خود آ. به خود آ و بدان آنچه که امروز این ذره بر سرمان می آورد یادآور این موضوع مهم است که ای انسان ها چرا به جای جنگ. به جای خونریزی.
 به جای دشمنی .به جای عداوت و کینه و تنفر و به جای نفاق جهانی به صلح جهانی نمی اندیشید؟! زمزمه های اتحاد تمام دنیا برای مقابله با یک ذره به گوش رسیده است. آیا وقت آن نرسیده که بشر به اعمال خود بیشتر بیندیشد؟
 آیا زمان آن نرسیده که ما دشمنی ها کینه ها  را کنار بگذاریم و از م واهبی که پروردگارمان بر روی کره زمین برای مان به ودیعت گذاشته است همگی به مساوات و عدالت بهره ببریم؟
 آیا گاه آن نرسیده که جای کینه و دشمنی و طمع را صلح و مهربانی و دوستی بگیرد ؟
حال که برای یک ذره خود را آماده اتحاد می کنیم آیا نباید  برای صلح و دوستی و دوری از کینه و دشمنی متحد شویم؟
  میاندیشم هر روز جمع بزرگی از مردم این کره خاکی فقط و فقط به خاطر نداشتن آب سالم و غذای کافی می میرند و عده بیشتری نیز به خاطر نبود بهداشت کافی از دست می‌روند .
آیا این‌ها حداقل های زندگی برای بشریت نیست؟ اگر طمع کنار برود م واهب جهان هستی برای همه بشر نه فقط کافیست بلکه برای تمام نسل های آینده نیز کفایت خواهد کرد.
 به خاطر این ذره کمتر از کاه کارخانجات آلوده کننده بسیاری تعطیل شدند فقط برای چند روز.
گزارش‌ها می‌گوید لایه اوزون در حال ترمیم شدن است !!
کافیست بشر بخواهد ! کافیست دست از طمع بردارد. کافیست تصمیم بگیرد تا همه دنیا از مواهب زمین بهره مند شوند .
کمبودی نداریم .زمین منابع خود را با سخاوت تمام در اختیار ما قرار داده است اگر طمع نباشد اگر دروغ نباشد اگر دشمنی نباشد اگر کینه نباشد همه ما میتوانیم خوب بنوشیم و خوب بخوریم. در جهانی که همه با هم متحد باشند هیچ انسانی گرسنه نخواهد ماند هیچ تشنه‌ای کامش تشنگی را احساس نخواهد کرد همه بهره مند می شوند و همه باهم دوست خواهند بود .
جالب است .خالق اندیشه دهکده جهانی شاید شاید او هم به همین حرف‌ها فکر می کرده است. اما امروز کجا هستیم ؟چه می کنیم ؟ بر سر خودمان چه می آوریم ؟ زمینی داریم که این همه سخاوتمند است .
چه نیازی دارد که ما خود را اینگونه در تنش دشمنی جنگ و خونریزی اسیر کنیم ؟اگر آنچه که تاکنون انجام داده ایم بعد از کرونا نیز ادامه یابد به یقین طولی نخواهد کشید که. ویروسی دیگر و سربازی دیگر و سربازانی دیگر برای تنبیه ما ماموریت خواهند یافت.
ای بشر. آگاه باش که باید خود را جمع و جور  کنی. دست از طمع بدار تا روزگار بهتری برای خودت و همنوعانت فراهم آید.
دشمنی سخت است .دشمنی هزینه دارد. نیروی انسانی فراوان و  تجهیزات زیاد میخواهد.
 اما دوستی هیچ هزینه ای ندارد صداقت و مهربانی و وفاداری و عشق به همنوع .
فقط یک دست  و یک قلب مهربان و صادق. چیز دیگری نمی خواهد.
 بیایید با هم دوست باشیم .بیایید مهربانی کنیم. بیایید پیام صلح و محبت و انسانیت را به تمام دنیا ارسال کنیم. بیایید از همه بخواهیم دست از دشمنی و کینه و طمع بردارند و مساوات و عدالت را در جهان حاکم کنند .
و السلام .

علی اصغر حسینیان/ دهم فروردین 1399

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا