باید در شرایط تحریمی مواردی‌که باعث می‌شود تا بتوانیم صادرات داشته باشیم را تقویت کنیم و در مقابل، وجوه صادرات را با واردات اقلام بهداشتی و درمانی تهاتر کنیم.

 فرماندار میبد در جلسه بررسی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی حفظ سلامت کارگران در مقابل ویروس کرونا در واحدهای تولیدی میبد گفت: واحدهای تولیدی شهرستان تا اطلاع ثانوی از حضور مجدد کارگران غیر بومی که در مرخصی به سر می‌برند و به شهرستان خود عزیمت نموده اند خودداری کنند و کارگران مذکور کماکان در مرخصی باشند.

حسین فلاح ضمن تشکر از مسئولان و صاحبان صنایع در راستای مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان و انجام مسئولیت اجتماعی خود با اهدای کمک‌های خیری، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در میبد و اولویت این شهرستان در حفظ سلامت کارگران و شهروندان افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد با ارسال پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کووید 19 به واحدهای تولیدی بر رعایت استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا نظارت داشته باشد.

فرماندار میبد با اشاره به نگاه ویژه‌ای که شهرستان میبد به بحث صنعت و اشتغال و حفظ سلامت نیروی کار در شرایط فعلی دارد گفت: باید در شرایط تحریمی مواردی‌که باعث می‌شود تا بتوانیم صادرات داشته باشیم را تقویت کنیم و در مقابل، وجوه صادرات را با واردات اقلام بهداشتی و درمانی تهاتر کنیم.

وی با تأکید بر گندزدایی و ضدعفونی مستمر تمامی بخش‌های واحدهای تولیدی در زمان حضور کارگران در کارگاه گفت: واحدهای تولیدی شهرستان با اولویت کسانی‌که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند ترتیبی اتخاذ کنند ضمن حفظ قرارداد با شرکت‌های مینی‌بوسرانی و رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی و گندزدایی کردن مستمر سرویس‌ها و مینی‌بوس‌ها، کارگران حتی‌الامکان با وسیله شخصی خود به محل کار مراجعه نمایند.

فلاح ضمن تأکید بر ضرورت کاهش ترددها به شهرستان میبد گفت: بازرگانی‌های عرضه کاشی و سرامیک سعی نمایند با فروش غیرحضوری، ارتباط رو در رو با مشتریان خارج از شهرستان را به حداقل رسانده و تا بهتر شدن اوضاع بیماری از مراجعه افراد غیربومی جهت خرید کاشی و سرامیک جلوگیری کنند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کووید 19 به واحدهای تولیدی شهرستان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تمام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با این بیماری به واحدهای تولیدی شهرستان ابلاغ و بازدیدهای مستمر و مداوم بازرسان کار نیز از محیط‌های کارگری شهرستان تشدید شده‌است.

سیداحمد علائی با اشاره به همکاری نزدیک مسوولین ایمنی و خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای تولیدی میبد با این اداره در جهت حفظ سلامت نیروی کار شهرستان گفت: آگاهی‌بخشی مستمر به کارگران و واحدهای تولیدی شهرستان در این شرایط از وظایف اصلی ماست و تا عبور از این شرایط در کنار مسوولان حوزه بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا خواهیم ایستاد.

همچنین وی تأکید کرد، کارفرمایان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی و رعایت کامل و دقیق نکات و دستورات مراجع ذیصلاح شهرستان نظیر فرمانداری و شورای تأمین هستند و با کارفرمایانی که در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات فوق‌الذکر سهل‌انگاری کنند برخورد خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا