در دنیایی که هیچ چیزی سر جای خود قرار ندارد، با جنگها، دشمنیها و هزاران مشکل دیگر، بایستی دیوانه ای پیدا شود، خود را سنگ روی یخ کند، مضحکه خاص و عام شود، از اینکه مرتب به این دیوانه بخندند باکی نداشته باشد و درمورد همه چیز نظر بدهد. از اقتصاد و سیاست گرفته تا چگونگی رویارویی با جیش العدل یا رفع مسئله کمبود بارش در فلات ایران و حالا در مورد بهداشت و چگونگی جنگ با ویروس جدید ناشناخته مرگ آفرینی به نام کرونا. 

 حال این دیوانه می خواهد در مورد تجربه مرگباری که با ویروسی مشابه با کرونا در اواخر پاییز و اوایل زمستان امسال داشته است و نتوانسته است حتی برای یک روز محل کار خود را تعطیل کند سخن بگوید. به گمان این دیوانه ای که خودش را نویسنده جا زده است دو راه حل اساسی برای جنگ پیروزمندانه با این بیماری وجود دارد. پیش از اینکه به بازگویی این دو راه حل بپردازم یادآوری یک نکته مهم در مورد ویروسها ضروری می باشد: ویروسها بسیار ریزتر از میکربها می باشند.

 بهترین و سریعترین راه برای جنگیدن با ویروس کرونا استفاده از ویژگی مولکولی  و ریز بودن ویروسها برای تبدیل نمودن ویروس کرونا به واکسن ویروس کرونا می باشد. هنگامیکه ما روزی ده  تا دوازده لیوان آب ولرمی که حرارت آن کمی بیشتر از درجه حرارت بدن ما می باشد بنوشیم، آب ولرم بسرعت در بدن ما جذب می شود. جذب آب در بدن باعث زیاد شدن ادرار می شود. هر چقدر ادراری که ما روزانه از بدن خود دفع می کنیم بیشتر باشد از تعداد ویروسها و سم ویروس در بدن ما بشدت کاسته می شود. این همان کاری است که واکسیناسیون برای ما انجام می دهد. در واکسیناسیون میکروب ضعیف شده ای به بدن تزریق می شود تا بدن ما راه ایمنی سازی برای رویارویی با میکروب قویتر را بیابد. در مورد ویروس، با خوردن آب و دفع فراوان ادرار و کاهش تعداد ویروس و سم آن، ما ویروس را تبدیل به ویروسی ضعیف شده و کم خطر تبدیل می کنیم تا هم از شدت بیماری کم شده و هم بدن در درازمدت راه ایمنی سازی در برابر آن را پیدا نماید.

 در مورد راه حل دوم با توجه به بیماری ویروسی آنفولانزایی که در اوایل و اواسط زمستان چندین نفر را در کشورمان از جمله استان یزد کشت و علائم آن بسیار شبیه به علائم کرونا می باشد خفگی بخاطر بیماری می باشد. من در مورد کرونا نمیدانم کرونا چقدر ریه را درگیر می کند. اما در مورد بیماری ویروسی اوایل زمستان می دانم خفگی بخاطر این ویروس بخاطر بسته شدن راههای تنفسی و التهاب راههای هوایی شش نبود. این خفگی بخاطر زیاد شدن و غلیظ شدن مخاط بزاق و مخاطی بود که در درون ریه وجود دارد و وجود این مخاط باعث تبادل گازهای داخل بدن با هوای بیرون از بدن می باشد. غلیظ شدن شدید بزاق دهان و مخاط ریه بعد از یک سرفه خشک شدید یا عطسه ای شدید باعث بسته شدن کامل مجرای تنفسی و خفه شدن کامل فرد مبتلا  به ویروس در زمانی بسیار کوتاه می شود. راه چاره آن نیز بسیار آسان می باشد. راه چاره آسان، حفظ خونسردی در موقع بحران خفگی و رقیق نمودن بزاق دهان با بیرون نمودن مرتب بزاق دهان به خارج از بدن و در نتیجه کم شدن و رقیق شدن بزاق دهان و مخاط ریه می باشد. 

طبیعی است استفاده از برخی ویتامینهای ضروری بدن باعث کمک به بدن در تسریع ایمنی سازی می باشد. همچنین کاستن از مقدار غذایی که می خوریم و کم کردن وزن بدن، ترافیک رگهای خونی را برای کارآیی هر چه بهتر و سریعتر گلبولهای سفید خون برای کشتن ویروسهای بیماری زا  و تبدیل نمودن ویروسها به خوراکی خوشمزه برای بدن هموار می کند.

 امیدوارم انتقال تجربیات این دیوانه، کمکی برای رفع سریع شر این بیماری جدید و جلوگیری از مرگ و میر دست کم بخشی از مبتلایان به این ویروس باشد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا