نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تا خودباوری و تقویت قدرت خلاقیت در مهندسان داخلی را به فعلیت نرسانیم، به خودکفایی نخواهیم رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز به استان یزد سفر کرده است، اظهار داشت: متولیان صنعت کشور باید برای پیشرفت با کارخانجات وارد مذاکره شوند و یک مطلب را به آنها آموزش دهید که آن، خودباوری است.

وی عنوان کرد: آنچه امروز اتفاق می افتد این است که بسیاری از ماشین آلات ما دستگاه های کپی چینی است در حالی که جوانان و مهندسان ما بسیار با استعدادتر و توانمندتر هستند و توان ساخت این دستگاه ها را دارند.

ناصری تاکید کرد: عدم خودباوری در صنعت ما به شدت مشهود است و ریشه این امر در دوران تحصیل و کودکی است زیرا در سیستم آموزش و پرورش ما قدرت تفکر، تعقل و خلاقیت در کودکان تقویت نمی شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: این سبک باید تغییر کند و تا این سبک تغییر نکند، در صنعت ما خودکفایی اتفاق نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: امروز باید در هر کارخانه ای تولیدات با واردات تطبیق داده شود و هر کالایی که به دلیل نیاز کشور، وارد می شود، استارت تولید آن در کارخانه ها زده شود تا کارخانه ها تولید کاربردی داشته باشند و از ظرفیت نخبگان نیز در این کارخانه ها استفاده شود.

ناصری در مورد صنعت پوشاک نیز اظهار داشت: کشور ما نیاز جدی و اساسی به پوشاک دارد و اگر بر اساس نیاز کشور، تولید در زمینه پوشاک آغاز شود، 10 میلیون اشتغال در کشور ایجاد خواهد شد ضمن اینکه این صنعت نیاز به تسهیلات بالا، تکنولوژی خاص و حتی سرمایه گذاری ویژه ندارد و تنها با آموزش و خلاقیت می توان در این صنعت تحول جدی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امروز بازار پوشاک کشور ما در انحصار چینی ها و ترک هاست، افزود: باید با راه اندازی شهرک پوشاک در کشور، برند ایرانی ها را جهانی و بین المللی کنیم.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا