استاندار یزد با بیان اینکه پایان دوره یک ساله پایتختی کتاب یزد نباید به معنی پایان کار در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلقی شود، افزود: استان باید از تجربه پایتختی کتاب ایران برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال‌های آینده استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد،  محمدعلی طالبی، پیش از ظهر سه‌شنبه اول بهمن‌ماه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به قرار داشتن در دو ماه پایانی سالی که یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران نامگذاری شده است، افزود: در اين دو ماه باقی‌مانده باید با جدیت بیشتری برنامه‌های پایتخت کتاب مورد پیگیری قرار گرفته و از کارهای انجام شده طی یک سال اخیر نیز ارزیابی دقیقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پایان میزبانی استان یزد به عنوان پایتخت کتاب نباید به معنی پایان کار در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلقی شود، افزود: استان باید از تجربه پایتختی کتاب ایران برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال‌های آینده بهره بگیرد و با فرض این‌که یزد همواره پایتخت کتاب ایران است، با جدیت در زمینه توسعه کتابخوانی قدم برداریم.

طالبی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و همراه بودن آن با ورود گردشگران به استان، عنوان کرد: نوروز، فرصتی مناسب برای نمایش دادن اقدامات و دستاوردهای استان در زمینه پایتختی کتاب ایران است و مسئولان باید از این ایام نهایت بهره را ببرند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی یزد در روزهای پایانی سال گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی باید فراتر از یک گشایش عادی باشد، بلکه باید تلاش شود این کتابخانه باید به عنوان یک رویداد ویژه فرهنگی استان معرفی و افتتاح شود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/IMG_4962_1.JPG

گفتنی است، دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد به ریاست طالبی، استاندار یزد و با حضور اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان ؛ فرمانداران شهرستان‌ها و جمعی از اعضای حقوقی و حقیقی انجمن در سالن حمیدیای استانداری یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا