کلنگ مسجد بیت‌الاحزان حضرت‌ فاطمه (س) و مجموعه فرهنگی شهید لاله‌زاری با اعتبار 3 میلیارد تومان در رفسنجان به زمین زده شد.

به گزارش زفسنجان فردا، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س)عصر امروز باحضور جمعی از مسئولان آیین کلنگ‌زنی مسجد بیت‌الاحزان حضرت فاطمه (س) و مجموعه فرهنگی شامل خانه عالم، کتابخانه و دارالقرآن شهید لاله‌زاری برگزا شد.

 حجت‌الاسلام محمود یوسفی در آیین کلنگ‌زنی مسجد بیت‌الاحزان حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در این منطقه نیاز به احداث مسجد بود چون مردم محل برای اقامه نماز در این نزدیکی مسجد نداشتند که از آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان ابراز داشت: از زحمات طهماسبی جانباز سرافراز میهن که از سال‌ها قبل به‌دنبال احداث مسجدی بود قدردانی می‌کنم، وی قبلا می‌خواست منزل خود را در اختیار مردم قرار دهد که میسر نشد اما این خوسته او امروز در حال تحقق‌یافتن است و از طرف شهرداری این زمین برای مسجد اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: هر جا نیاز به مسجد هست مساجد آباد و پررونقی احداث کنیم اداره اوقاف هم هرچه در توان دارد همکاری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: در طراحی و ساخت مسجد آینده‌نگری شود مجموعه بزرگی در این منطقه هستند که قرار است از این مسجد استفاده کنند.

وی با اشاره به فضیلت مسجد بیان کرد: انسان شریف‌ترین مخلوق خداست، در میان انسان‌ها انسان مؤمن و متدین ارزش واقعی را دارد انسان مؤمن در زندگی برنامه‌های متعدد دارد ارزشمندترین کار انسان مؤمن عبادت و نماز سرآمد همه عبادات است در میان عبادات، نماز بالاترین عبادت و سجده زیباترین کار در نماز است.

امام جمعه رفسنجان گفت: کسی که مسجدی را به اندازه کوچک هم بسازد خدا در بهشت برای او بنایی بزرگ بنا می‌کند.

به گزارش فارس، این مجموعه در زمینی به مساحت یک هزار و 75 متر مربع با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۳ میلیارد تومان به همت شورای شهر و شهرداری و کمک‌های مردمی بنا خواهدشد/فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا