مژده سرچشمه‌پور بانوی کارآفرین رفسنجان که در زمینه تولید، ترویج و آموزش گیاهان دارویی اهداف بلندی دنبال می‌کند جایزه زن نمونه ملی در مشاغل خانگی گیاهان دارویی را از رئیس‌جمهور دریافت کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مژده سرچشمه‌پور را کمتر کسی است که در این شهرستان و بلکه استان نشناسد تقریبا هر سال یک برگ زرین به کتاب افتخارات او افزوده می‌شود، کارآفرینی و تولیدات گیاهان دارویی موجب شده جزء برترین‌ بانوان این شهرستان شناخته شود و البته دریافت جایزه «زن نمونه ملی» از دست رئیس‌جمهور او را در سطح ملی هم مشهور کرده و او از افتخارات این شهرستان به‌شمار می‌رود.

سرچشمه‌پور البته از سوی برخی مسئولان شهرستان مورد بی‌مهری‌هایی هم قرار گرفته اما این بی‌مهری نگذاشته از اهدافش دور شود و هر روز مسیر ترقی را بیش از پیش طی کرده و امروز بانوان زیادی را شاغل کرده است که برایش دعای خیر دارند.

این بانوی کارآفرین رفسنجانی عصر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: از کودکی یک هدف اصلی را با شناختی که از گیاهان دارویی داشتم، اشتغال در این زمینه بود، دنبال کردم و اولین کار اقتصادی را سال دوم راهنمایی انجام دادم، آموزش از اهدافی بود که دنبال می‌کردم و با آن وارد جامعه شدم.

وی که از نخبگان دانشجویی بوده و سال دوم دانشگاه هدیه از مقام معظم رهبری دریافت کرده اضافه کرد: تمام فرصت‌های طلایی شغلی که برایم به‌وجود آمد کنار گذاشتم و به آموزش پرداختم نمی‌خواستم هدفم را کم کنم، 14 سال در جهاد دانشگاهی همواره سعی کردم در استان حرف اول را بزنیم، پس از استعفا از جهاد دانشگاهی در آبان 95، براساس نیازسنجی شهرستان کار اشتغال را کاملا هدفمند دنبال کردم.

سرچشمه‌پور عنوان داشت: تربیت نیروی انسانی خوب با امضای تفاهم‌نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان جزء اهدافی بود که به‌خوبی دنبال و انجام شد و به این نتیجه رسیدم که فرصت‌های شغلی زیادی در رفسنجان داریم اما آدم‌هایی که مهارت داشته باشند، کم است بنابراین دوره‌های آموزشی متناسب با مشاغل مورد نیاز بازار برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در سه سال و نیم اخیر 80 درصد دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار شد و اکثر آموزش‌ها مطابق با بازار کار بود.

زن نمونه ملی ابراز داشت: رعایت 100 درصد شرایط کارفرما و عدالت در معرفی افراد سرلوحه کارمان است، از نیمه دوم سال 95 تاکنون 4 هزار و 772 فرصت شغلی داشتیم، تعداد معرفی‌نامه‌های صادرشده از مؤسسه کاریابی ما 5 هزار و 595 فقره بوده و یک هزار و 193 نفر به‌کار گمارده با کار دائم از افتخارات ماست.

وی در ادامه به بحث گیاهان دارویی پرداخت و بیان کرد: طبق ارزیابی که از استان از فعالیت گیاهان دارویی ما صورت گرفت و کمیته شهرستانی بررسی کرد جزء نمونه‌ها از استان به تهران معرفی شدم.

سرچشمه‌پور خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در سطح کشور در بحث کشاورزی برای بررسی به تهران رفتند، 4 هزار و 200 نفر بودند که در کمیته تخصصی در حوزه‌ کشاورزی، زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی، آب و خاک، ترویج و آموزش بودند که 160 نفر واجد شرایط اصلی شدند،  در کل کشور بنده و یک بانوی دیگر از استان آذربایجان به‌عنوان زن نمونه ملی انتخاب شدیم.

وی که عنوان « زن نمونه ملی در مشاغل خانگی گیاهان دارویی» را دریافت کرده اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی رفسنجان و مقایسه با آذربایجان فکر نمی‌کردم از رفسنجان به این عنوان دست پیدا کنم.

این بانوی کارآفرین در حوزه گیاهان دارویی توضیح داد: زنجیره ارزش گیاهان دارویی که تعریف کردم این است که در روستاهای مختلف با محوریت مساجد حضور پیدا می‌کنم و علاوه بر مشاوره در زمینه‌های مختلف به بانوان روستایی، بانوانی هم که در زمینه گیاهان دارویی بخواهند کار کنند مشاوره می‌گیرند و شروع به تولید می‌کنند در صورتی که در فروش تولیدات دچار مشکل شوند تمام محصولات‌شان را خریداری می‌کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری شهرداری هر ماه نمایشگاه سه روزه‌ای از تولیدات بانوان به‌صورت رایگان برگزار می‌کنیم که فرصتی باشد تا بانوان بتوانند محصولات و تولیدات خانگی خود را به معرض دید عموم قرار دهند و درآمدی کسب کنند./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا