رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی یزد گفت: بیش از ۱۵۰۰ بیمار دیابتی، فشار خونی و نارسایی کلیوی در استان یزد در حال دیالیز و یا در نوبت پیوند کلیه هستند که جهت خدمات دهی مناسب به این بیماران به بیش از 20 دستگاه دیالیز نیاز است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح روز سه شنبه 10 دی ماه، کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده با‌‌فق با حضور خامسی مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری یزد، زاده رحمانی فرماندار و پورامینی بخشدار مرکزی بافق، یادگار مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور شعبه یزد و سایر اعضای این کارگروه در شهرستان در محل سالن اجلاس آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

عزت یادگار رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی یزد در حاشیه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بافق و در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر (عج) گفت: بیش از ۱۵۰۰ بیمار دیابتی، فشار خونی و نارسایی کلیوی در استان یزد در حال دیالیز و یا در نوبت پیوند کلیه هستند.

او با اشاره به مشکلات بیماران کلیوی استان، افزود: کمبود دارو و گرانی تجهیزات از اصلی‌ترین مشکلات بیماران کلیوی هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی یزد گفت: این بیماران در ۱۴ بخش دیالیز در بیمارستان‌های استان یزد مراقبت می‌شوند.

او گفت: در حال حاضر در اکثر بخش ها، دستگا‌های دیالیز فرسوده شده اند و عمر مفید آن به پایان رسیده است.

یادگار افزود: برای نوسازی تجهیزات بخش‌های دیالیز در استان به بیش از ۲۰ دستگاه دیالیز نیاز است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی یزد ادامه داد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان یزد از سال ۱۳۶۲ کارخود را شروع کرده است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا