نماینده مردم رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها در جلسات بیمه گفتیم که سرمایه گذاری هایی که در بحث پرداخت خسارت به مردم انجام می دهند را در بحث ایمنی به کار گیرند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ احمد انارکی محمدی  در همایش ملی ایمنی معادن و صنایع در محل سالن آزادی شهر سرچشمه رفسنجان بیان کرد: ایمنی در بسیاری از بخش ها از جمله خودرویی مهم است؛ روزانه 43 نفر به دلیل ایمن نبودن خودروها و جاده ها و عدم آموزش جان خود را در حوادث ترافیکی و در هر 24 ثانیه در دنیا یک نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر 71 دقیقه یک نفر در ایران بر اثر حوادث جان خود را از دست می دهد و 90 درصد این حوادث متعلق به کشورهای توسعه یافته است؛ بارها در جلسات بیمه ای گفتیم باید سرمایه گذاری ها را که به عنوان خسارت به مردم می پردازید در بحث ایمنی انجام دهید تا شاهد حوادث ناگوار بعضاًٌ منجر به فوت نباشیم.

 

وی ادامه داد: با آموزش های بسیار ساده و داشتن ایمنی می توان از بروز حوادث جلوگیری کرد؛ اساس توسعه در هر کشوری ایمنی است لذا مجتمع مس سرچشمه که بزرگترین معادن مس در خاورمیانه را دارا است از ناحیه این معادن آلودگی آب و هوا به مردم این منطقه می رسید که با راه اندازی کارخانه تولید اسید با هدف کاهش آلایندگی گام بزرگی در این مجتمع برداشته شد و این نوعی ایمنی است که از وزرای قبلی و جدید تشکر می کنیم.

انارکی محمدی افزود: امیدواریم که از دوره تحریم ها عبور کنیم؛ ایران علیرغم تحریم هایی که دشمن بر این ملت روا می دارد در همه بخش ها و رشته ها حرف برای گفتن دارد به طوری که در حوزه های داروسازی، فناوری و هسته ای و تولید علم جزو 10 کشور اول دنیا هستیم و این ناشی از ارتباط صنعت و دانشگاه است.

 

*** 90 میلیون تن خاک در معدن مس سرچشمه جابجا می شود

مدیر مجتمع مس سرچشمه هم با اشاره به اینکه در مجتمع مس سرچشمه باور داریم که ایمنی یک ارزش است و همکاران علیرغم تولید و مسایل فنی و توسعه ای موضوع ایمنی را در دستور کار خود قرار داده اند؛ گفت: اولویت کاری ما ایمنی است و موظف هستیم محیط ایمن برای کارکنان و کارگران در این مجموعه ایجاد کنیم  و دستیابی  به ضریب کمتر از یک در سال  1404 از اهداف ما به شمار می آید  یعنی اینکه  تلاش خواهیم کرد تا در سال 1404 به این برسیم که در یک میلیون ساعت کار یک حادثه رخ دهد.

حسین احمدی تصریح کرد: در سال های اخیر به دانشی رسیدیم که با به کار گیری این دانش و انجام اقدامات، کاهش ضریب تکرار و روزهای از دست رفته را داشتیم و کاهش 60 درصدی ضریب تکرار حوادث و روزهای از دست رفته را در سال 97 تاکنون داشتیم در این راستا هم شناسایی و به روز کردن نقاط حادثه خیز مجتمع را در دستور کار خود قرار دادیم؛ قطعاً حوادث جدید رخ می دهد که باید تدابیر اندیشیده شود و در این مقوله تقویت تیم اچ اس ای و افزایش بازرسان را داریم.

 وی خاطرنشان کرد: برای ادامه مسیر ایمنی، فرهنگسازی در قالب برگزاری استارت آپ ها، تبلیغات، همایش و اقدامات انگیزشی و تشویقی است باتوجه به حجم ترافیک سنگین در معدن که  90 میلیون تن جابجایی خاک در معدن مس سرچشمه در سال عددی سنگین است که امکان بروز حوادث پر خطر را در بر دارد و می طلبد استاندارد سازی و تجهیزات را به روز کنیم و از وسایل ایمنی استفاه کنیم؛ سیستم ضد تصادم تکنولوژی جدید را راه اندازی کردیم و در حال حاضر استفاده از تکنولوژی های نو وجدید از طریق برگزاری استارت آپ ها است.

 احمدی گفت: هر حادثه ممکن است 1 تا 8 میلیون دلار خسارت وارد کند که تمام تفکر ما کاهش حوادث و به روز بودن مجتمع و رسیدن به هدف متعالی است./شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا