اخیرا شورای اسلامی روستای نصرآباد تفت، مبالغی را از اهالی این روستا دریافت کرده تا در قبال آن از طریق بنیاد مسکن تفت، زمین در اختیار آنها قرار دهد.

چند تن از اهالی این روستا با در دست داشتن معرفی نامه از شورای اسلامی نصراباد به اداره بنیاد مسکن تفت مراجعه می‌کنند تا زمینی دریافت کنند اما کاشف بعمل می‌آید که اصلا زمینی وجود ندارد!.

شورای اسلامی روستای نصرآباد، مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت کرده و در قبال آن هم هیچ رسیدی مبنی بر اخذ پول به آنها نداده است.

برخی از متقاضیان چک داده‌اند و عده ای هم پول نقد به حساب دهیاری واریز کردند و به گفته چند تن از اهالی، آنها گوسفندان یا خودرو خود را فروخته اند تا صاحب زمین شوند.

بررسی‌های خبرنگار ما نشان داد شورای روستا بدون اینکه زمینی در اختیار داشته باشد یا از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آنها قولی بابت زمین داده شده باشد اقدام به گرفتن پول و دادن نامه و وعده برای دادن زمین کرده است.

امروز برای بررسی این موضوع، نشستی با حضور بخشدار مرکزی تفت، رئیس شورای اسلامی نصرآباد و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت در محل بخشداری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی نصرآباد با بیان اینکه شورا بهمن ماه سال گذشته ۵۴ نفر را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت معرفی کرده، گفت: از آنجا که پس از گذشت چند ماه زمینی تعلق نگرفت، شورا دیگر توان پاسخگویی به اهالی را نداشت و بر این اساس نامه ای داد تا ادارات شهرستان، خود پاسخگو باشند.

علی آبیاری افزود: در حالی که برخی افراد در این دهستان تا ۳۰ هزار متر زمین به آنها واگذار شده، اهالی معترضند که چگونه برای آنها ۲۰۰ متر زمین نیست؟.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت در این باره گفت: در حال حاضر هیچ زمینی در اختیار بنیاد مسکن برای واگذاری در این روستا نیست و نامه شورا به اهالی هیچ تعهدی را برای این اداره نمی آورد.

عباسعلی فرح بخش تصریح کرد: گرفتن پول از اهالی باید در قبال اعطای خدماتی مانند اتصال برق و لوله کشی آب باشد که به صورت کارشناسی برآورد شده و برگه ای مبنی بر تعهد اتصال برق و لوله کشی آب به اهالی داده شود.

بخشدار مرکزی تفت هم با بیان اینکه پول گرفتن از اهالی توسط شورا غیرقانونی است، گفت: شورا هرچه سریع تر باید پول را به اهالی برگرداند تا تکلیف زمین مشخص شود.

علی احمدیان طی تماسی با مسئولان منابع طبیعی خواستار بررسی هرچه سریع‌تر زمین‌های مشمول این موضوع و واگذاری آن به بنیاد مسکن شد.

دهستان نصراباد تفت در ۳۵ کیلومتری شهر تفت واقع شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا