شاهرخ خان از آن دسته بازیگرانی است که نیازی نیست طرفدار سینمای بالیوود باشید تا او بشناسید. شاهرخ خان سلطان رمنس در آسیا به حساب می آید و طبق آخرین اخبار ثروتمندترین بازیگر جهان به حساب می آید.

شاهرخ خان از آن دسته بازیگرانی است که نیازی نیست طرفدار سینمای بالیوود باشید تا او بشناسید. شاهرخ خان سلطان رمنس در آسیا به حساب می آید و طبق آخرین اخبار ثروتمندترین بازیگر جهان به حساب می آید.

شاهرخ خان را با فیلم های به یاد ماندنی از جمله گاهی خوشی گاهی غم , دل های هندوستانی و محبتین می شناسیم که همه آن ها فیلم های موفق در زمان خودشان بوده اند و خیلی از مردم هند را با این آقای بازیگر می شناسند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/686913_895.jpg

ستاره بودن در عالم سینما، معنائی فراتر از بازیگر بودن است، حتی فراتر از بازیگر خوب یا معروف بودن. یک ستاره، هم تایید مخاطبان عام سینما را با خود دارد، هم حمایت منتقدان خاص، هم درون مرزهای کشور خودش محبوب است و هم چهره ای بین المللی دارد.

او الگوی دور و نزدیک خیلی هاست که لحظه به لحظه فعالیت های حرفوی و خصوصی اش را دنبال و ثبت می کنند و چه بسا که طرفدارانش با جزئیات زندگی او بیش از جزئیات زندگی اقوام خودشان آشنا باشند!

براین اساس، صنعت سینمای هند باتوجه به تعداد بالای تولید داستان های آشنای مردم پسند، همیشه یکی از ستاره سازترین سینماها را در سطح آسیا داشته است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/misc-10862351-0.png.jpg

شاهرخ خان متولد دوم نوامبر 1965 است و فارغ التحصیل لیسانس رشته اقتصاد از دانشگاه هنسراج دهلی نو و فوق لیسانس فیلمسازی می باشد، در یک خانواده 4 نفر مسلمان به زبان پشتو بدنیا آمد یکی خواهر بزرگتر از خود بنام شهناز لاله رخ دارد، پدرش از فعالان استقلال هند از پشتو بود

مادرش لطیف فاطمه دختر یکی از فرمانده هان ارتش هند و اهل پنجاب پاکستان کنونی می باشد، شاهرخ خان بجز بازیگری؛ خواننده، مجری، تهیه کننده و ورزشکار رشته کریکت نیز می باشد

وی علاوه بر نقش های ماندگاری که بر اذهان طرفداران خود به ثبت رسانده، به دلیل اقدامات خیرخواهانه خود  محبوبیت زیادی در هند، افغانستان، ایران و دیگر کشورها کسب کرده است.
شاهرخ خان برای ورود به دنیای سینما معرف و پشتیبانی نداشت و برای رسیدن به موفقیت، روزهای سختی را پشت سر گذاشته و با ظاهر ، جذابیت و نقش آفرینی خود همچنان پادشاه بالیوود است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/11_29_082.jpg

وی بازیگری را در سن ۲۳ سالگی زیر نظر کارگردان مشهور تیاتر هند به نام «بری جان»در دهلی نو با نمایش گروه اکشن شروع کرد، اولین بار در سریال تلویزیونی «دل دریا» بازی کرد اما به دلیل طولانی شدن تولید در سال ۱۹۸۸ با سریال «فاوجی» در نقش اول وارد قاب تلویزیون شد.

شاهرخ خان در سال 2016 به عنوان محبوب ترین و موفق ترین بازیگر سینمای هالیوود در تمام دوران انتخاب شد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/finds-15649215003.jpg

وی تاکنون ۸ بار برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشواره فلم فیر هند شده ‌است.

در این ویدیو به بهانه 54 سالگی شاهرخ خان، سکانسی از فلم سینمایی «طرفدار» را تماشا می کنید که وی در آن 2 کرکتر را ایفا می کند؛ در یکی از این دو نقش، او کرکتر خود( یعنی شاهرخ خان) را بازی می کند و از سویی دیگر، طرفداری شبیه شاهرخ خان است که به دلیل علاقه افراطی به وی به اقداماتی عجیب و غریب دست می زند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/635352813775697335.jpg

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا