مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با نماينده مردم تفت و میبد در مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کرد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در این دیدار با اشاره به زیرساخت‌های مناسبی که برای توسعه صنعت و رونق تولید در استان یزد احداث‌شده است؛ این استان را دارای یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور دانست.

وی پیشتاز بودن استان یزد در بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی را یکی از افتخارات خادمان مردم در صنعت برق استان یزد برشمرد.

مهندس صباغزادگان همچنین افزود: یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در منطقه نیر از توابع شهرستان تفت با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده و یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی که مجوز احداث در شهرستان میبد را دارد اخیرا زمین آن به متقاضی واگذارشده است.

در این دیدار کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود، خواستار پیگیری مسائل مربوط به برق‌رسانی به صنایع بزرگ و زیربنایی و مساعدت و همکاری با آن‌ها شد.

وی پیشرفت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه شهرستان‌های تفت و میبد را مناسب ارزیابی کرد و بر الزام شروع عملیات اجرایی همه نیروگاه‌هایی که مجوز احداث را دریافت کرده اند، تاکید کرد.

پیگیری رفع مشکلات نیروگاه‌های تولید پراکنده و تسهیل فرآیندهای پرداخت به آن‌ها از دیگر موضوعاتی بود که نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این دیدار به آن اشاره کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا