یزدفردا:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تامین‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفته است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

 

احمد همتی  درباره وضعیت ذخیره دارو در کشور با وجود تحریم‌هایی که دشمنان به کشورمان تحمیل کرده‌اند، گفت: در حال حاضر وضعیت کشور به لحاظ تامین دارو و تجهیزات پزشکی بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نحوه تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه جهت تولید دارو و تجهیزات پزشکی هم خوب است، ادامه داد: ۳.۵میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تامین‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفته است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

همتی تاکید کرد: مجموعه این اقدامات منجر به کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی شده است و مردم برای تهیه دارو مشکلی ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تصریح کرد: ما در زمینه تولید دارو روز به روز بیشتر به مرز خودکفایی نزدیک می‌شویم و اگرچه مواد اولیه برخی داروها از خارج از کشور وارد می‌شود، اما تعاملات خوبی انجام شده تا از لحاظ مواد اولیه تهیه دارو هم کمبودی نداشته باشیم و کارخانه‌های داروسازی با توان بالا کار خودشان را ادامه دهند.

همتی با اشاره به اینکه دشمنان مشکلاتی را در سیستم‌ بانکی ما ایجاد کرده‌اند اما بانک مرکزی هم راهکارهایی را پیش بینی کرده است تا اقدامات آنان را خنثی کند، اظهار داشت: امیدواریم کشورهای همسو با آمریکا در اعمال فشار به ایران به این مسئله مهم پی ببرند که استفاده از ابزار اقتصادی و ایجاد خلل در سیستم بانکی یک کشور بسیار خطرناک است و ممکن است این حربه روزی گریبان خودشان را هم بگیرد.

 

منبع: مهر

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا