یزدفردا:مدیر کل استاندارد یزدگفت:با توجه به کثرت کارگاه ها و واحدهای تولیدی فرآورده های کنجدی ،تدوین استاندارد این محصولات یک ضرورت است.
 محمد رضا زارع در حاشیه برگزاری نشست "میز محصولات کنجدی" در محل سازمان صمت استان،افزود:تولید فرآورده های کنجدی از دیر باز در استان یزد آغاز شده است و به دلیل تقاضای روزافزون مصرف کنندگان ،شاهد افزایش فزاینده مراکز تولید این محصولات هستیم.

وی ادامه داد:از آن جایی که هدف از برگزاری "میز محصولات کنجدی"بررسی موانع و مشکلات تولید ، واردات و صادرات این حوزه است، از نظر کارشناسان استاندارد یزدوبا توجه درخواست بسیاری از تولید کنندگان ،استاندارد سازی فرآورده های کنجدی ،از جمله راه های پیش رو ،در جهت سامان دهی بازار این محصولات است.

این مقام مسئول تاکید کرد:دراین استان ، تولید برخی از محصولات و صنایع دستی قدمت چند صد ساله دارد ومواردی  نظیرشیرینی های یزدی،فرآورده های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه بسیاری  از آن ها فاقد هرگونه استاندارد ملی هستند .

مدیر کل استاندارد یزد تصریح کرد :از آن جایی که ، برای تدوین استاندارد محصولات گفته شده ، منابع خارجی و بین المللی وجود ندارد،شروع و ادامه فرآیند تدوین آن ها ،به شکل تحقیق محور می باشد ،که از همین جا، از تمامی محققین،اعضاء هیات علمی دانشگاه ها ،تدوین گران ، اتحادیه های صنفی و مسئولین مربوطه می خواهیم در تحقق این امر ما را یاری نمایند.

زارع در پایان سخنان خود گفت:نبود جایگاهی مناسب برای فرآورده های کنجدی در شهر جهانی یزد،ازجمله مشکلات پیش رو ی استان می باشد،که بر طبق صحبت های مطرح شده در نشست "میز محصولات کنجدی" با ایجاد زمینه های لازم برای به نمایش گذاشتن آن ها و بازدید توریست ها از واحدهای تولید فرآورده های کنجدی، می توان نسبت به برداشتن مشکل موجود از سر راه اقدام کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا