استاندار يزد در مصاحبه مطبوعاتي خود پيش از سفر رئيس جمهور گفت: استان يزد میزبان مقام جمهوری اسلامی پس از رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و شخصیتی وارد دیار دارالعباده می‌شود که حمایت‌های رهبری معظم انقلاب را به صورت مداوم داشته است.
وي مسير حركت رئيس جمهور از فرودگاه به سمت ميدان اميرچقماق را همان مسير حركت مقام معظم رهبري در سال گذشته عنوان كرد و گفت: مسير حركت همان مسير قبلي است مگر آنكه تغيير خاصي رخ دهد.
وي گفت: بايستي در اين سفر ميزبان خوبي باشيم چرا كه شخص رييس جمهور و دولتش مورد تاييد و حمايت قاطع رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه است.اين دولت هم شعارش و عملش و گفتمانش به دنبال اجراي عدالت است.
وي با بيان اينكه سفر رييس جمهور به عنوان دومين شخصيت اجرايي نظام به استان ميمون و مبارك بوده و دربردارنده دستاوردهاي خوب مادي و معنوي است، بيان داشت: در اين دنياي وانفسا كه دشمنان داخلي و خارجي كشور را تهديد مي‌كنند، حضور پرشور مردم در مراسم استقبال موجب دوام نظام جمهوري اسلامي خواهد بود.
استاندار يزد به بيان اهميت سفرهاي استاني پرداخت و گفت: برخورد صادقانه، بي‌غل و غش و حضور (رئيس جمهور) در اجتماع عظيم و همه طبقات مردم دستاوردهايي از جمله برقراري ارتباط متقابل بين مردم و دولتمردان، تنظيم برنامه‌ها از سطوح پايين به سمت بالا و بر حسب نيازمندي‌هاي روستا، بخش، مركز شهرستان، مركز استان و ايجاد تعهد توسط دولت براي خود و نيز ايجاد زمينه براي مردم جهت پيگيري مطالبات را به دنبال دارد.
فلاح زاده ادامه داد: مصوبات سفر، تقريبا نگاه عادلانه و منصفانه به مناطق محروم كشور را در بر داشته است و اين خود ترويج فرهنگ خدمت‌گذاري و تشويق مديران استاني در جهت خدمت به مردم بدون تشريفات و ايجاد شور و شوق و نشاط در آحاد مردم و ارتباط متقابل و احساس همبستگي بيشتر بين مردم و دولت را شامل مي‌شود.
فلاح‌زاده اعلام داشت: در نظر سنجی که در مورد سفرهای استانی رئیس جمهور از مردم به عمل آمده در تمامی زمینه ها بالای 70 درصد و حداقل 60 درصد بر انجام سفرها و تحقق مصوبات سفرها از سوی مردم تاکید شده است.
وي برنامه‌هاي سفر دو روزه هيات دولت به استان را حضور و سخنراني رييس جمهور در اجتماعي مردمي و افتتاح چند پروژه و نيز تشكيل كارگروه‌هاي صنعت و معدن، مسكن، زيربنايي، آب و كشاورزي در روز اول و روز دوم نيز ديدار با روحانيون و ايثارگران و تشكيل جلسه هيات دولت عنوان كرد.
نماینده دولت در استان اعلام داشت: رييس جمهور به هيچ يك از شهرستان‌ها سفري نخواهند داشت و وزرا، معاونين و مشاورين با حضور در شهرستان‌ها با اطلاع‌رساني صورت گرفته از سوي فرمانداران به مشكلات شهرستان‌ها رسيدگي خواهند داشت.
فلاح‌زاده به توضيح روند اجرايي مصوبات سفر اول هيات دولت پرداخت و گفت: 198 مصوبه و 15 توافقنامه در سفر اول مصوب شد كه از اين تعداد 101 مصوبه اقدام شده، 93 مصوبه در دست اقدام، 17 مصوبه دردست پيگيري و دو مصوبه هنوز اقدام نشده است كه در مجموع با پيشرفت 82 درصدي همراه بوده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: يكسري مصوبات كه مطالعه و امكان‌سنجي بوده است نيز با پيشرفت بيش از 100 درصد همراه بوده است مثل آبرساني به 9 شهر كه اين افزايش در درصد پيشرفت كلي مصوبات لحاظ نشده است و هر كس در خصوص آمار اعلام شده سوالي دارد مي‌تواند از بعد از سفر به همراه ما از يكايك آنها بازديد نمايد.
استاندار یزد در ابتدای پاسخ به سوالات خبرنگاران، از آنان پرسید چرا هیچ کدام از شما عزیزان نپرسید که در آستانه سفر رئیس جمهور وظیفه ما خبرنگاران چیست؟
وی سپس گفت: یکی از روزنامه‌های اصفهان همه روزه برای بنده ارسال می‌شود و نکته حائز اهمیت در آن این است که همیشه تیتر این روزنامه برای اصفهان است و شما خبرنگاران یزدی چقدر در این زمینه عمل کرده اید ؟ تیتر روزنامه های ما درباره قزوین و آذربایجان شرقی است.
فلاح‌زاده ادامه داد: شما که می گویید اخبار را درج می کنید، بنده چند مرحله اخبار دقیق را به شما داده ام ولی پس از بررسی دریافتم مطالب عرضه شده، درج نشده است.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود، خط دوم انتقال آب چقدر بودجه دارد، گفت : برادر عزیز مصوبه خط انتقال آب را تاکنون مطالعه کرده اید ؟ یا چند بار که بنده توضیح داده ام دقت کرده اید که این مصوبه چه بوده است ؟ مصوبه خط دوم در سفر دولت محترم، مبتنی بر انجام مطالعات است.
فلاح زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اعلام واقعی نبودن درصد پیشرفت مصوبات سفر توسط یکی از نمایندگان مردم در مجلس گفت : هرکس سوال و ابهامی دارد با ما همراه شود و از پروژه ها در ده شهرستان بازدید کند. وی افزود : آنچه که اعلام می کنیم با آنچه که انجام شده، شفاف و صادقانه است و ما آن 18 درصد انجام نشده را قبول داریم و اگر می‌خواستیم آب قاطی آن بکنیم می گفتیم 90 درصد یا 100 درصد.
بنده به گزارش مدیر و فرماندار اکتفا نکردم و شخصا از پروژه‌ها بازدید کردم. حتی چند پروژه از 100 درصد فراتر رفته که آنها را گزارش نداده‌ایم.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : به محض اینکه گفتیم باید یک نگاهی به مناطق محروم استان داشته باشیم، جوسازی‌ها آغاز شد و این‌ها همان کسانی هستند که منافعشان دارد به خطر می افتد. آن‌ها کسانی هستند که نگاهشان عدالت محور نبوده و در آینده هم می‌خواهند نباشد. اگر دنبال عدالت هستید، ما را کمک کنید.
وی گفت : آن شهرستان ها هم مردم هستند و مسلمان، آن‌ها هم دارند سختی می‌کشند.
استاندار یزد در پایان گفت: ما هیچ اداره‌ای را تعطیل نکرده و نخواهیم کرد. اما اگر کسی مشتاق باشد که به مراسم بیاید، منعی ندارد.
وی افزود: سخنرانی رئیس جمهور الهی، معنوی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی است. این سخنان دستورالعمل و منشور اجرایی است تا چراغ هدایتی برای بهتر خدمت کردن باشد و اگر سوالی داشتند مرتفع شود.
فلاح زاده افزود : به اداره‌ها ابلاغ کرده‌ایم که کسی حق چاپ پلاکارد برای خیر مقدم و هیات محترم دولت ندارد.
چند نفر روزنامه‌هاي شما را مي‌خوانند!
استاندار در يزد در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسیده بود چرا تبلیغات به صورت بنر بوده نه به صورت مطلب در نشریات، گفت : با سخنرانی نمی شود همه مطالب را عنوان کرد. ما 500 مسجد داریم که اگر بنده بخواهم بروم سخنرانی کنم باید 500 شب برای آن وقت بگذارم و به نظر شما مردم هم ممکن است یکی روضه داشته باشد، یکی می‌خواهد سریال یوزارسیف ببنید و نمی‌نشیند. وی گفت : بینی و بین الله چند نفر روزنامه‌ها را می‌خوانند ؟ آیا همه مردم روزنامه می‌خوانند ؟ پس باید تبلیغات را بین رسانه های مختلف تقسیم کرد.
وي در عين حال خطاب به مديران استان گفت: روزنامه‌ها را هم نبايد از نظر دور داشت. بايد با روزنامه‌ها مصاحبه كنيد و اطلاعات دقيق بدهيد. همه آنها (روزنامه‌ها) هم دنبال پول نيستند!
بشارت‌نو: گفتني است پيرامون اين بخش از سخنان استاندار يزد مقالات و كاريكاتوري به نشريه رسيد كه قرا بود منتشر شود اما در لحاظات آخر قبل از چاپ با توجه به توضيحات رئيس روابط عمومي استانداري يزد و پذيرش ضمن احتمال اشتباه و خطا در اين سخنان از صفحات حذف شد.
بشارت نو 161
نظر :

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا