یزد فردا:دکتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز پنج‌شنبه در جمع پرشور و صميمي علما و روحانيون استان يزد با بيان اينکه "امروز روحانيت در پيشاپيش ملت ايران خود را سربازان امام عصر(عج) مي‌دانند"، اظهار داشت: به واسطه پيشتازي علما امروز ملت ايران پرچمدار انديشه انتظار براي امام عصر(عج) و انسان کامل در جهان است.
رييس‌جمهوري تأکيد کرد: تا زماني که توجه و اتصال و دلبستگي به انسان کامل و امام معصوم وجود دارد حرکت انقلاب اسلامي رو به جلو است و حتي اگر همه فاسدها و شياطين عالم جمع شوند، قادر نخواهند بود انقلاب ملت ايران را متوقف کنند و يا خداي ناکرده به عقب برگردانند.
وي رمز ماندگاري و عظمت جمهوري اسلامي ايران را ارتباط با واسطه فيض الهي و انسان‌ کامل برشمرد و گفت: اصل ولايت فقيه به معناي مجاهدت يک ملت براي پيوستن به امام و انسان کامل است.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه "شيطان از چيزي جز انسان کامل و پيروي کامل بشريت از امام وحشت ندارد"، خاطرنشان کرد: ارتباطات اجتماعي فقط تحت حاکميت انسان کامل مي‌تواند بشريت را به قله‌هاي سعادت و کمال برساند.
رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيشرفت‌هاي روزافزون ملت ايران و با تأکيد بر اينکه امروز ايران يک ابرقدرت صالح است، گفت: امروز به فضل الهي و علي‌رغم همه بداخلاقي‌ها و تحريم‌ها، ايران اسلامي به قله‌هاي پيشرفت‌ دست يافته و نمونه آن پرتاب ماهواره به فضا با موشک پرتابگر ساخت دانشمندان ايراني است، اما بسياري از کشورهاي مدعي و مخالف ملت ايران نه تنها ماهواره ندارند، بلکه موشک پرتابگر آن را نيز نمي‌توانند بسازند.
وي با تأکيد بر اينکه "امروز ملت‌ها خوشحالند که ايران به عنوان يک قدرت صالح در برابر زورگويان عالم ايستاده‌ است"، تصريح کرد: پيشرفت‌هاي کشورهاي زورگو حتي براي مردم خودشان نيز خوشحال‌کننده نيست، اما هر پيشرفتي که در ايران اتفاق مي‌افتد همه ملت‌ها در اقصا نقاط عالم خوشحال مي‌شوند.
دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه "بايد دست در دست هم، به فضل الهي و به سرعت ايران را بسازيم و همه نيازهاي کشور را در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تأمين کنيم"، گفت: نقش علما در ساختن و پيشرفت کشور بي‌بديل و بدون جايگزين است.
رييس‌جمهوري با تاکيد بر اينکه "انديشه مادي و نظام‌هاي سرمايه‌داري و بي‌ديني نمي‌تواند بشريت را نجات دهد"، اظهار داشت: انديشه مادي و سرمايه‌داري در همه ابعاد وجودي به بن‌بست رسيده و قدرت‌ها نمي‌توانند حتي از بحران کنوني در اقتصاد نيز خارج شوند.
وي در ادامه سخنان خود علما را پرچمداران نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي معرفي و خاطرنشان کرد: علماي يزد نقش اول را در تربيت، هدايت و پر کشيدن مردم به سوي مکارم اخلاقي داشته‌اند.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه "کار روحانيت يعني گشودن پنجره‌ها در برابر انسان و دستگيري از انسان و حرکت‌دادن بشريت در مسير الهي، بي‌بديل و جزء ارزشمندترين فعاليت‌ها است"، گفت: روحانيت جرياني حقيقي براي بازکردن راه و برطرف کردن موانع و نشان‌دادن افق‌هاي بلند و آرماني به بشريت است.
رييس‌جمهوري با تأکيد بر اينکه "روحانيون و علما مشغول جهاد مخلصانه و الهي براي پيشبرد ملت ايران هستند"، گفت: ايمان‌هاي مستحکم و بسياري از اخلاق حسنه جاري در زندگي مردم و جانفشاني‌هاي شهدا حاصل تربيت علما است، زيرا علما انسان‌هاي وارسته‌اي هستند که جلوتر از همه حرکت مي‌کنند و راه را باز مي‌کنند.
وي با اشاره به ويژگي‌ها و خصوصيات اخلاقي آيت‌الله شهيد صدوقي، خاطرنشان کرد: شهيد صدوقي به عنوان روحاني عالم و عامل با نگاه و کلام خود دل‌ها را منقلب مي‌کرد.
احمدي‌نژاد همچنين در ادامه سخنان خود در جمع پرشور علما و روحانيون استان يزد با بيان اينکه "همه عالم براي رسيدن انسان به کمال و سعادت خلق شده‌‌ است"، گفت: انسان براي رسيدن به کمال و خداشناسي بايد انسان کامل را بشناسد زيرا انسان کامل تجلي تام و تمام اسماء الهي است.
رييس‌جمهوري با اشاره به اينکه "محور حرکت همه انبياء الهي، وصل کردن بشر به امام و آشنا کردن انسان با حقيقت امام است"، گفت: شيطان همواره مي‌خواهد بشر را از امام و انسان کامل به عنوان حلقه وصل و واسطه فيض الهي جدا کند زيرا اگر انسان از صراط مستقيم فاصله بگيرد منحرف مي‌شود.
پيش از سخنان رييس‌جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد در سخناني با اشاره به اقدامات دولت نهم در بخش‌هاي مختلف براي خدمت به مردم تصريح کرد: دولت نهم و به ويژه رييس‌جمهوري توجه ويژه‌اي به صيانت از فرهنگ اسلام ناب در جامعه دارند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا