استاندار یزد در شورای حفاظت منابع آب استان با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در منابع آب از سوی فرمانداران، خاطرنشان کرد: مردم و بخش اقتصادی استان و شهرستان ها باید اثرات صرفه‌جویی و مدیریت آب را در حوزه‌های مختلف مشاهده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه ۹۸، نشست شورای حفاظت منابع استان به ریاست "محمدعلی طالبی" و با حضور "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار‌ان ‌و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست گفت:‌ برنامه خاموشی چاه‌های استان که در این جلسه به تصویب رسید، طبق مصوبه پیشنهادی انجام شود اما لازم است در این رابطه به نظرات و دیدگاه‌های فرمانداران نیز توجه گردد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: فرمانداران در جهت صرفه جویی در منابع آب مانند گذشته اهتمام لازم را داشته باشند‌.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: البته مردم و بخش اقتصادی استان و شهرستانها باید اثرات صرفه جویی و مدیریت آب را در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال مشاهده کنند و طبق مصوبه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، لازم است درصدی از این صرفه جویی به بخش ها و واحدهایی که نیاز به آب دارند، تخصیص یابد.
"طالبی" خاطرنشان کرد: با همکاری همه دستگاه‌های مسئول لازم است آزادسازی حریم رودخانه های استان با جدیت دنبال شود و در منطقه کوه کاسه نیز که در سیل های ابتدای سال نگرانی‌هایی را موجب شده بود، ایجاد پارک بزرگ کوه کاسه همراه با ساماندهی آن منطقه از جمله برنامه‌هایی است که با جدیت درحال انجام است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بر ضرورت جلوگیری از برداشت بیش از حد آب از سفره های زیرزمینی به ویژه توسط گلخانه ها و کشف چاه های غیرمجاز تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست اقدامات شاخص تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان، ‌مهم‌ترین وظایف نهادها و دستگاه‌های اجرایی درخصوص آمادگی در برابر سیلاب بر اساس بخشنامه سازمان مدیریت بحران کشور و طرح خاموشی زمستانی چاه‌های کشاورزی استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا