یزدفردا :سرمربی تیم ملی ایران گفت: من یک فلسفه روشن دارم که مبتنی بر مالکیت توپ و حمله است، همانند زمانی که با بلژیک بودم.

  مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی در گفت و گو با سایت فوتبال نیو از شروع خود در ایران رضایت دارد.

 این سایت نوشت: درست قبل از حرکت او به سوی تهران مارک ویلموتس را ملاقات کردیم. « چمدان هایم را بسته ام و به سوی ایران راهی می شوم. حدود بیست روز آنجا می مانم. برنامه هم از این قرار است که در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 ابتدا میزبان تیم ملی کامبوج در تهران هستیم و سپس به بحرین می رویم. » پنجشنبه زمانی که بلژیک برای انتخابی یورو 2020 تلاش می کند، ایران تحت هدایت ویلموتس در مسیر قطر 2022 گام بر میدارد.

 وی درباره زندگی جدیدش عنوان کرد: زندگی خیلی خوب پیش می رود. در نهایت تفاوت عمده ای با زمانی که من با بلژیک کار می کردم وجود ندارد. چند روز قبل به مدت سه روز به ایران رفتم و بازی دربی میان استقلال و پرسپولیس را دیدم. 70000 نفر در استادیوم حضور داشتند.

 ویلموتس درباره لیگ ایران عنوان کرد: ساده نیست که آن را با آنچه که ما در اروپا می شناسیم مقایسه کرد ولی سطح آن خوب است. ایران در کنار ژاپن و کره جنوبی بهترین لیگ را در آسیا دارند. می دانم که بسیاری از باشگاه هاای اروپایی خواستار بازیکنان ایرانی هستند. آن ها به لحاظ فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان کاملی هستند.

 وی درباره سطح تیم ملی ایران گفت: باید بگویم که تا حدودی شگفت زده شدم. بازی اول ما یک بازی دوستانه مقابل کره جنوبی بود. با این تفاوت که متوجه شدم کلمه دوستانه در آسیا برای چنین بازی هایی وجود ندارد. وطن پرستی و رقابت بالاست. در مقابل 60000 نفر بازی کردیم و بازی گرمی بود شبیه بازی شالکه - دورتموند. با این وجود به تساوی 1-1 رسیدیم.

 سرمربی تیم ملی درباره شناخت خود از بازیکنانی که تقریبا در اروپا ناشناخته هستند اظهار داشت: در ابتدا من اساس را روی کار کارلوس کی روش قرار دادم. سپس 70 بازیکن را در ظرف شش هفته زیر نظر گرفتم. هم چنین یک بازی میان تیم بزرگسالان و زیر 23 سال برگزار کردم. من یک فلسفه روشن دارم که مبتنی بر مالکیت توپ و حمله است، همانند زمانی که با بلژیک بودم. در اولین بازی انتخابی در مقابل هنگ کنگ (2-0) 78 درصد مالکیت توپ داشتیم. از زمان آمدنم به اینجا به طور متوسط 15 شوت به سوی دروازه داشتیم. ایرانی ها این فوتبال تهاجمی را دوست دارند. آن ها دوباره عاشق تیم ملی شان می شوند. تفکر من با استقبالی فوق العاده روبرو شد.

 ویلموتس درباره اینکه اهدافش در آینده چه خواهد بود، گفت: هدف رسیدن به جام جهانی است که ایران تا کنون نتوانسته از مرحله اول عبور کند. این مهم ترین چیز است. اگر حتی امتیاز کمتری در رنکینگ داشته باشیم مهم نیست، آنچه من می بینم، تنها 5 تیم به جام جهانی راه پیدا می کنند. رقابت سنگینی بین کشورهایی کم و بیش قوی وجود دارد.

 

منبع: ورزش سه

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا