به مناسبت بزرگداشت «مولانا» نشست علمی-ادبی "میناگر عشق" با حضور فرماندار، شهردار، جمعی از مسئولین، اساتید و فرهیختگان و مثنوی پژو هان در سالن طوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، به مناسبت بزرگداشت «مولانا» نشست علمی-ادبی "میناگر عشق" با حضور «حسین فلاح» فرماندار، «علیرضا نقوی» شهردار، جمعی از مسئولین، اساتید و فرهیختگان و مثنوی پژو هان در سالن طوبی برگزار شد.

فرماندارمیبد در این بزرگداشت با قدردانی از این حرکت فرهنگی شورا و شهرداری گفت: مردم میبد نشان دادند که چقدر به فرهنگ و شعر و ادب علاقه دارند.

حسین فلاح افزود: آنچه در این نشست مطرح می‌شود نشان می‌دهد ما ایرانی‌ها سابقه درخشانی داریم و همراه با عرفان عالمانه و نگاه مثبت به انسانیت گذشته خود مهم می‌شماریم.

شهردارمیبد نیز در این نشست علمی ادبی با تشکر حامیان برنامه و فرهنگ دوستان گفت: سال‌هاست که حقوق شهروندی نادیده گرفته می‌شود و همه این‌ها حاصل رشد نامتوازن در شهرها و اقدامات صرفاً عمرانی است که به معضل تبدیل‌شده و باعث شده از نیازهای اصلی غافل شده و آن‌ها را به فراموشی بسپاریم.

علیرضا نقوی تصریح کرد: نشاط اجتماعی فقط برگزاری کنسرت و جشن نیست بلکه بالا رفتن سطح مشارکت مردمی است.

جلال دین محمد بلخی معروف به مولانا از قله‌های بلند فرهنگ و ادب ایران است که در سال 586 هجری شمسی در بلخ به دنیا آمد اما از همان کودکی بلخ را ترک و به سرزمین آسیای صغیر هجرت کرد.

ازآنجاکه فرهنگ پررنگ در آناتولی یونانی بود و فرهنگ اسلام هم یکی از فرهنگ‌های قوی بود و از سوی دیگر زبان فارسی هم جریان قویی داشت این شاعر بلندآوازه با شعر و ادبیات خود توانست میان این سه فرهنگ پلی برقرار کند که امروزه به شاعر فرهنگ ملت‌ها هم معروف است.

یادآور می‌شود؛ مثنوی‌خوانی از سال 95 در شهرستان میبد باب شده و نوجوانان بسیاری را شیفته خودکرده است.

این نشست علمی و ادبی با همکاری شهرداری و شورای شهرمیبد همراه با سخنرانی استاد کریم زمانی؛ مولوی‌شناس ایرانی و مترجم و مفسر قرآن و حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی؛ شاعر به نام میبدی برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا