امام جمعه شهرستان مهریزگفت: با افزایش میزان علم بر بالندگی و پیشرفت جامعه افزوده می شود و این مشت محکمی بر دهان دشمنان است.

به گزارش یزد فردا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز، در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت پایلوت در مدرسه دخترانه متوسطه دوره اول مطهره شهرستان مهریز برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: 

دانش آموزان باید قدران نعمت علم و دانش باشند چرا که با افزایش میزان علم بر بالندگی و پیشرفت جامعه افزوده می شود و این مشت محکمی بر دهان دشمنان است.

 

 

حجت السلام محی الدینی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران تأکید کرد: رزمندگان به ویژه دانش آموزان، درس و مدرسه را رها کردند و به ندای رهبر جامعه لبیک گفتند و به جبهه رفته و به شهادت رسیدند تا ملت شریف ایران در سایه امنیت و آرامش به تقویت بنیه دینی و علمی خود بپردازد. ما به پشتوانه خون شهدا، آینده ایران اسلامی را می سازیم.

 

حفظ عفاف و حجاب، پاسداری از خون شهیدان است

 

وی افزود: حفظ حجاب و عفاف، پاسداری از خون شهیدان و ارزش های الهی است و الحمدالله زنان و دختران مهریزی با عشق و علاقه و درک دینی بالا حجاب خود را حفظ می کنند و از ارزش های والای انسانی و دینی دفاع می کنند.

 

حجت السلام محی الدینی به دانش آموزان توصیه کرد: قرآن بخوانید و با وضو در محیط مدرسه قرار گیرید تا نورانیت بیشتری کسب کنید.

 

 وی ادامه داد: علاوه بر اهمیت دادن رتبه های علمی به رتبه های معنوی در زندگی نیز توجه داشته باشید سبک زندگی اسلامی را دریابید 

 

حجت السلام محی ادینی افزود: هنر معلمان و مدیران این است که با هنر خود رزش ها، سبک زندگی سالم و انسان ساز را در ذهن و دل نسل جدید نهادینه کنند.

 

وی عنوان کرد: نهاد آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت نسلی عالم، خلاق، مؤمن و انقلابی نیاز به همکاری تمامی دستگاه ها دارد 

 

حجت الاسلام محی الدینی گفت: آموزش و پرورش شهرستان مهریز در امر اقامه نماز جماعت در تمامی مدارس و نیز نهادینه کردن معنویات در این محیط ها همت و تلاش بیشتری انجام دهد. 

 

اهمیت نهادینه کردن نظم و امید در مدارس

 

 سید کاظم حسینی المدواری ، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهریز با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید اظهار داشت: یکی از پایه های بسیار مهم در آموزش و پرورش، موضوع نظم و انضباط است که در هر جمعه در نماز جمعه مطرح می شود و از وصایای امیرالمؤمنین است که فرمودند «اوصیکم به تقوالله و نظم امرکم».

 

وی ادامه داد: امید نیز یکی از مهم ترین مسائلی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و باید دانش آموزان مهریزی آن را در نظر داشته باشند و از آینده نهراسند؛ زیرا خداوند همواره بندگانش را مورد حمایت قرار می دهد.

 

حسینی تصریح کرد: امسال 850 نفر در دوره پیش دبستانی، 6125 نفر در دوره ابتدائی و در کل 11 هزار نفر دانش آموز در شهرستان مهریز سال جدید تحصیلی را آغاز کردند.

 

گفتنی است؛ اجرای گروه سرود توسط گروه رهپویان حرم و نواختن زنگ مهر و مقاومت به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا