فرماندار بهاباد در این مراسم طی سخنانی به بیان برخی از طرح ها و برنامه های پیشنهادی آموزشی برای دانش آموزان شهرستان از جمله زنگ کتابخوانی، زنگ گفت و گو و استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش آموزان پرداخت.

یزدفردا:همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در دومین روز هفته دفاع مقدس مراسم "زنگ مهر و مقاومت" با حضور فرماندار بهاباد، امام جمعه، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، مدیرآموزش و پرورش شهرستان، فرمانده هان انتظامی بسیج و جمعی از مسئولین در مدرسه پسرانه شاهد شهید مدرس بهاباد برگزار شد.

 فرماندار بهاباد در این مراسم با تبریک شروع بهار علم و دانش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ هنوز ادامه دارد با این تفاوت که امروز حرکت دشمن از طریق شبیخون فرهنگی و جنگ نرم است؛ دشمن میدان نبرد خاکی خود را به فضای مجازی آورده است.

"محمدمهدی خانی زاده" با تأکید بر ضرورت یادگیری سواد رسانه ای و استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش آموزان و والدین تصریح کرد: فضای مجازی تیغ دو لبه است که می تواند ما را در اثر استفاده نادرست به تباهی بکشاند یا با استفاده صحیح به پیشرفت برسیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خواستار مشارکت اولیای دانش‌آموزان برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در مدارس شد و گفت :خانواده و مدرسه مهمترین عامل در شکل گیری شخصیت فرد را دارد.

خانی زاده با بیان اینکه اولین محیطی که فرزندان در آن با اجتماع واقعی آشنا می شوند محیط مدرسه است گفت: فرزندان ما باید قانون را در مدارس یاد بگیرند تا آینده سازانی قانونمند تربیت کنیم.

وی در ادامه به بیان برخی از طرح ها و برنامه های پیشنهادی آموزشی برای دانش آموازن در شهرستان بهاباد از جمله زنگ کتابخوانی پرداخت و گفت: انشاءا... بتوانیم زنگ کتاب را در مدارس تشکیل بدهیم تا ضمن تربیت بچه های کتابخوان، انسان هایی کارآمد و با مهارت های لازم باشند که بتوانند وارد محیط کار و زندگی بشوند.

فرماندار بهاباد یکی دیگر از برنامه ها را تشکیل زنگ گفت و گو عنوان نمود و گفت: از جمله اهدافی که مد نظر این است که دانش آموزان بتوانند نقد مؤدبانه را در این فضای گفت و گو یاد بگیرند که این نقدها اگر ادامه دار بشود باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود.

خانی زاده همچنین با تأکید بر خودداری از شیوه حفظیات در دانش آموزان افزود: باید برای دانش آموزان طرح سوال کرد تا با عینیت بخشیدن به فرآیند یادگیری و ایجاد ذهن خلاق و پرسشگری، دانش آموز بتواند کارهای بزرگی انجام دهد.

امام جمعه بهاباد در این مراسم فرهنگیان و دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در مسائل مختلف توصیه نمود و گفت: گروه های مرجع باید از سطح سواد بالاتری برخوردار باشند و رفتار متناسب با مسائل تربیتی دانش آموزان داشته باشد.

"حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی" از مسئولین خواست برنامه های آموزش و پرورش به صورتی باشد که زبان علم به زبان محاوره و در نهایت به زبان کاربردی برای دانش آموزان تبدیل شود.

وی خطاب به والدین دانش آموزان و مسئولین گفت: اگر پیشرفت فرزندان خود را می خواهیم باید به آنها توجه کنیم و بهترین امکانات آموزشی را برای آنها در مدارس فراهم آوریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهاباد نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک شروع سال تحصیلی جدید و گرامی داشت هفته دفاع مقدس به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره و بیان داشت: در سال تحصیلی جدید همه برنامه ها و طرح های آموزش و پرورش که در مدارس اجرا می گردد بر اساس این سند و منطبق با آن خواهد بود.

"حسن رزاقی" گفت: در سال تحصیلی 99ـ 98 بیش از سه هزار دانش آموز بهابادی در 53 آموزشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

اجرای سرود، قرائت شعر و دکلمه از دیگر برنامه های این مراسم بود.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا