حزب اراده ملت با ساختار غیر دموکراتیک و ناقض اصول اصلاح طلبی مخالف است.

به گزارش یزد فردا؛ دبیر حزب اراده ملت یزد با اعلام تشکیل اولین ستاد انتخاباتی توسط اعضای حزب اراده ملت یزد، گفت: انتصاب افراد از بالا بدون اینکه نمایندگی تشکل یا حزبی را داشته باشند؛ در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان مغایر دموکراسی است.

احمدعلی غالبی؛ دبیر حزب اراده ملت یزد و فعال سیاسی در جلسه رسمی این حزب با اعضا گفت: یکی از دلایل ناکامی احزاب در ایران، انتخاب افراد از بالا به پایین است. این درصورتی است که انتخاب اعضای احزاب باید از پایین و به گونه‌ای از سوی مردم باشد؛ تا احزاب در بین مردم ریشه‎دار و نیز مردمی باشند. در صورت وجود چنین شرایطی است که احزاب با اندک تندبادی از هم نمی‎پاشند.
وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل احزاب انعکاس نظرات مردمی است، اضافه کرد: جای تأسف است برای اصلاح طلبانی که با شعار اصلاح طلبی به قدرت رسیده‌اند؛ اما دقیقا رفتارهایی را انجام می‎دهند که خود برای همین نوع رفتار از سوی جناح مقابل به آن معترض هستیم.

دبیر حزب اراده ملت یزد یکی از هدف های اصلاح طلبی را شفایت در دموکراسی و افزایش مشارکت مردم عادی در سرنوشت خودشان دانست و گفت: نمی شود کسانی که چنین هدفی دارند در درون خود محفلی غیر شفاف و با سازکار غیر دموکراتیک و از بالا به پایین داشته باشند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه انتخاب افراد حقیقی و قرار دادن آنان در شورای اصلاح‎طلبان مخالف دموکراسی است، تصریح کرد: بسیاری از این نوع عملکرد که افراد حقیقی وارد شوراهای اصلاح‎طلبی شوند، مخالف هستد زیرا همه فعالان و احزاب باید از سهم مساوی برخوردار باشند. 
غالبی در ادامه با طرح این پرسش که چرا شورای عالی اصلاح‎طلبان نحوه انتخاب اشخاص حقیقی را بر عهده دبیران احزاب استان‎ها قرار نداده؟ و تاکید بر این نکته که؛ این انتخاب توسط اشخاصی انجام میشود که هیچ‎گونه شناختی از فعالیت‎های استان ندارند؛ ادامه داد: حزب اراده ملت شعبه یزد اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم و عملکرد آن اعلام میدارد.
وی همچنین بزرگ‎ترین نقص شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را پاسخگو نبودن و حاکمیت مناسبات محفلی و پنهان مطرح و تأکید کرد: حزب اراده ملت شعبه یزد، انتقاداتش به این شورا را به صورت مکتوب و شفاهی نیز متذکر شده ‎است. غالبی ادامه داد: البته ما با آگاهی نسبت به انتقادات و حفظ استقلال تشکیلاتی، همچنان در این شورا حضور خواهیم داشت و چنانچه برخی دست از تصمیمات محفلی و پنهان خود بر ندارند به هیچ وجه اجازه موج سواری و منفعت طلبی به آنها نخواهیم داد و نیز آنها را به مردم یزد معرفی خواهیم کرد.

دبیر حزب اراده ملت با تاکید بر این نکته که؛ با این نوع اقدمات مخالف هستیم گفت: اصلاحات را باید از خود اصلاح طلبان شروع کنیم.
وی همچنین اعلام کرد که این حزب در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات، ستاد انتخاباتی خود را تشکیل داده است و با برگزاری انتخابات درون حزبی آقایان: محمود دهقان، محمدحسن میرشمسی، محمدحسین بوستاتی،عباسعلی خبری، محمدرضا راستی، محمدمعین دورایران، ارش بمانی‌نژاد، محمدمهدی لاله‌زاری، سیدابوالفضل خادمیان و خانم‌ها: سعیده میرزائی، شهرزاد وزیری، منیژه حکاکیان، سارا درویش و نیز کلیه دبیران و قائم مقام شهرستان های استان یزد به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی این حزب در استان یزد انتخاب شدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا