یزدفردا:شاید باور کردنی نباشد که بوتاکس در ابتدا برای درمان اسپاسم عضلات اختراع شد. تنها در سال 1987 بود که دکتر آلیستر کاروترس و همسرش ژان استفاده از موارد زیبایی و آرایشی بوتاکس را کشف کردند.

 

شاید باور کردنی نباشد که بوتاکس در ابتدا برای درمان اسپاسم عضلات اختراع شد. تنها در سال 1987 بود که دکتر آلیستر کاروترس و همسرش ژان استفاده از موارد زیبایی و آرایشی بوتاکس را کشف کردند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، سم بوتولینوم یا "بوتاکس" یک نوروتوکسین است که مسئول بیماری به نام بوتولیسم است. این سم به طور طبیعی توسط باکتری به نام Clostridium botulinum تولید می شود. این باکتری می تواند تا حدودی عضلات صورت را که باعث ایجاد چین و چروک و خطوط اخم می شوند ، فلج کند.

این روزها اکثر افراد اعم از خانمها و اقایان با این سم آشنا هستند و حتی امتحانش کرده اند. در سال 1980 ، آلن اسکات تولید آزمایشی سم بوتولینوم را در آزمایشگاه خود در کالیفرنیا برای معالجه بیماران مبتلا به استرابیسم انجام داد. پس از متوقف شدن تأمین دارو در طی سال 1986 ، بیماران برای تزریق چشم خود به كانادا سفر كردند.

 در سال 1987 بود که دکتر کاروترس مستقر در ونکوور به همراه همسرش ژان در هنگام استفاده از مواد آرایشی از بوتاکس ، هنگامی که یک بیمار از آنها خواسته بود پیشانی او را با بوتاکس تزریق کنند ، کشف کردند این موضوع می تواند باعث ز بین رفتن چین و چروک صورت نیز بشود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا