یزدفردا:در اوایل سال 1908 ، پس از درگذشت مادرش ، آدولف هیتلر 18 ساله ، زادگاه خود؛ لینز را ترک کرد و به وین ، پایتخت پر زرق و برق امپراتوری اتریش ومجارستان نقل مکان کرد. با پشت سر گذاشتن جاه طلبی های پدر مرحومش برای تبدیل شدن به کارمند دولت ، هیتلر وین را به عنوان مکانی ایده آل برای دنبال کردن رویای جوانی خود (برای تبدیل شدن به یک هنرمند) می دید.

  پس از درگذشت مادرش ، آدولف هیتلر 18 ساله ، زادگاه خود؛ لینز را ترک کرد و به وین ، پایتخت پر زرق و برق امپراتوری اتریش ومجارستان نقل مکان کرد. با پشت سر گذاشتن جاه طلبی های پدر مرحومش برای تبدیل شدن به کارمند دولت ، هیتلر وین را به عنوان مکانی ایده آل برای دنبال کردن رویای جوانی خود (برای تبدیل شدن به یک هنرمند) می دید.

، در حالی که دوست کودکی و هم اتاقی جدید هیتلر ، آگوست کوبیزک ، بلافاصله در هنرستان برای تحصیل موسیقی پذیرفته شد ، هیتلر اولین ماه های خود را در وین با طراحی های پراکنده گذراند.

همانطور که ولکر اولریش در مورد هیتلر می نویسد: آنچه که کوبیزک نمی دانست این بود که قبل از عزیمت به وین ، هیتلر قبلاً توسط آکادمی هنرهای زیبا شهر رد شده بود. اگرچه او امتحان اولیه را در سال 1907 گذرانده بود ، مهارت های طراحی او "رضایت بخش نبود" و توسط کمیته پذیرش رد شد.

سالها بعد ، در مانیفست زندگینامه خود ، هیتلر ادعا کرد که این رد او را مثل ابری که از رنگ آبی زده شده باشد کرد زیرا تا پیش از این او به موفقیت خود ایمان داشت. در پاییز سال 1908 ، او دوباره به آکادمی هنرهای زیبا مراجعه کرد و دوباره او را رد کردند. در بیشتر سال آینده ، او از یک اتاق اجاره ای ارزان به اتاق دیگری حرکت می کرد ، حتی برای مدتی در یک پناهگاه بی خانمانها زندگی می کرد.

سپس در سال 1909 ، هیتلر سرانجام با ساخت نقاشی های کوچک روغن و آبرنگ ، بیشتر تصاویر از ساختمان ها و سایر نقاط دیدنی در وین که وی از کارت پستال ها کپی کرده بود ، درآمد کسب کرد. وی با فروش این نقاشی ها به گردشگران و فروشندگان قاب ، به اندازه كافی درامد کسب کرد که به یک پانسیون راه پیدا کند. جایی كه روز در آن نقاشی می كرد و شب به مطالعه كتاب های خود ادامه می داد.

در وین این هنرمند جوان ناامید به سیاست علاقه مند شد. گرچه هیتلر در زندگینامه خود ادعا کرد که دیدگاه های اصلی وی در این دوره شکل گرفته است ، بسیاری از مورخان به این داستان ساده شک دارند. ساموئل مورگنسترن ، صاحب فروشگاه یهودیان ، یکی از وفادارترین خریداران نقاشی های هیتلر در وین بود. اما زمان  حضور وی در وین ، جهان بینی هیتلر را شکل داد ، به ویژه تحسین او از شهردار آن زمان ، کارل لوگر ، که به خاطر لفاظی های ضد یهودی و مهارتهای شفاهی مشهور بود.

هیتلر پس از عزیمت به مونیخ در مه 1913 ، آثار هنری خود را ادامه داد و صحنه های مشابهی از نقاط دیدنی این شهر را در مغازه ها فروخت. اگرچه سرانجام وی چندین مشتری وفادار و مرفه را پیدا کرد که کارهای او را سفارش دادند ، اما پیشرفت وی در ژانویه سال 1914 متوقف شد ، هنگامی که پلیس مونیخ به دلیل عدم ثبت نام در دوره های نظامی در لینز ، او را ردیابی کرد.جالب است بدانید که هیتلر در امتحان آمادگی جسمانی خود ناکام ماند و از نظر امتحان کنندگان "نامناسب برای انجام وظیفه رزمی و پشتیبانی ، بسیار ضعیف ، ناتوان از شلیک سلاح بود. "

در سال 1937 ، نازی ها حدود 16000 اثر از دوران کاری هنری هیتلر را از موزه های آلمان گرد آوردند و صدها مورد از آنها را در مونیخ به نمایش گذاشتند. در مورد هنر شخصی هیتلر، گفته می شود که نقاشی های وی هنگام جمع آوری از بین رفته است. اما چند اثر مدودش باقی مانده اند.

گرچه در آلمان فروش نقاشی های هیتلر تا زمانی که در آنها نمادی از نازی ها نباشد ، قانونی است ، اما آثار منتسب به وی با اطمینان می توانند هنگام فروش برای خود جنجال ایجاد کنند. در سال 2015 ، 14 نقاشی هیتلر در حراج در نورنبرگ حدود 450،000 دلار به دست آورد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا