یزدفردا :راهبرد فشار حداکثری با تمرکز بر تضعیف پایه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران یعنی رهبری، مردم، سپاه ودستگاه دیپلماسی طراحی گردید و ابزار تحریم به عنوان کم هزینه‌ترین اقدام برای ضربه زدن به مبانی اقتدار ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی، ابعاد مختلف شکست "راهبرد فشار حداکثری" آمریکا علیه ایران را تشریح کرد.


به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی در خصوص شکست "راهبرد فشار حداکثری" آمریکا علیه ایران نوشت:

۱- ترامپ با خروج از برجام و اتخاذ راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، تلاش کرد با تحقیر رقبای داخلی خود و جامعه بین المللی به همگان اثبات کند که او فردی متفاوت بوده و با پیگیری روش‌های ابتکاری خود می‌تواند بیشترین منافع را با کمترین هزینه بدست آورد.

۲- راهبرد فشار حداکثری با تمرکز بر تضعیف پایه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران یعنی رهبری، مردم، سپاه ودستگاه دیپلماسی طراحی گردید و ابزار تحریم به عنوان کم هزینه‌ترین اقدام برای ضربه زدن به مبانی اقتدار ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

۳-واکنش سرد و مقابله جویانه مردم و تثبیت روزافزون شرایط اقتصادی کشور، افزایش تحرک موثر منطقه‌ای و بین المللی و مواضع قاطع و غیر قابل خدشه رهبر معظم انقلاب، ضمن مایوس سازی ترامپ از مسیر آغاز شده، فشار‌های داخلی رقبا و جامعه بین الملل را بر وی به صورت بی سابقه‌ای افزایش داد.

۴- تحریم وزیر محترم امورخارجه ایران پس از مخالفت با پیشنهاد ترامپ برای گفتگوی حضوری با ایشان، نشان داد که قطار "فشار حداکثری" در "ایستگاه ناکامی" متوقف شده و سرنشینان آن چاره‌ای جز تغییر ریل به سمت اجرای تعهدات و احترام به حقوق قانونی جمهوری اسلامی ایران ندارند.

۵- دیپلماسی فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران تحریم پذیر نیست و ترامپ و هیچیک از همپیمانان او نمی‌توانند مانع انعکاس صدای رسا و حقانیت ایران به جهانیان شوند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا