فرماندارمیبد در مراسم اختتامیه طرح «مدیر شو3» گفت: می‌توان با توجه داشتن به مسائل اخلاقی در کنار علم و هنر و صنعت از آسیب‌پذیری به دور ماند.

حسین فلاح در نشست تخصصی «الزامات و چالش‌های ارتباط» که با حضور دانشجویان مدیریت صنعتی و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) و شرکت‌کننده در طرح «مدیر شو3» و مسئولین شهرستان و نیز مدیران کارخانه‌های کاشی در دانشگاه میبد برگزار شد، گفت: رشته مدیریت صنعتی علم است ولی بخشی از آن به معنی واقعی هنراست که با حضورداشته‌های علمی، آکادمی، فنی، صنعتی و اجرایی شکل می‌گیرد و دانشجو را به یک تعامل با جامعه و اجتماع نزدیک می‌کند.

فلاح در ادامه اظهار داشت: لازمه یک کار تعاملی با مردم و اجتماع داشتن علم ارتباط و آمیختگی آن باهنر است که در سایه آن شاغلین در بخش صنعت می‌توانند از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بهره ببرند.

فرماندارمیبد همچنین خاطرنشان کرد: نگاه بسیار فنی و جامع و کاملی که در دانشگاه امام صادق (ع) شکل‌گرفته را باید به فال نیک گرفت، دانشجویان ازنظر فن بیان و خطابه مسلط هستند همچنین به یکی از زبان‌های خارجی تسلط دارند و با وارد شدن به کار عملی به‌گونه‌ای تحقیقاتی کار جدیدی را شکل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد کاشی کشور در میبد تولید می‌شود، تصریح کرد: بااین‌حال ممکن است یک واسطه تجاری از یک کشور خارجی کل کاشی میبد را بایکوت کند که این امر یک آفت و صدمه سنگینی است که به صنعت میبد وارد می‌شود و با توجه به آن شکل دادن پایانه کاشی و سرامیک به‌عنوان حلقه اتصالی بهتر و مناسب‌تر با کشورهای خارجی برای استفاده از فرصت‌ها موردتوجه واقع شد.

فلاح مشکلات مرتبط به کمیسیون کارگری که گریبان گیر بعضی از واحدهای صنعتی است را نیز به عدم تعامل هیئت‌مدیره و انجام کارهایی در تضاد با منافع آن واحد صنعتی عنوان کرد.

فرماندارمیبد همچنین به وجود تشکل‌های کارگری بسیار قوی در این شهرستان اشاره کرد که هم مزیت‌هایی را برای کارگران دارند و هم اینکه همراه با دولت مرتفع‌کننده مسائل مرتبط با واحدهای صنعتی هستند.

وی در پایان گفت: در عین مدیر بودن می‌توان در حوزه اقتصادی هم فعالیت اقتصادی مشروع داشت.

در نشست تخصصی «الزامات و چالش‌های ارتباط» مشکل عمده موجود در خصوص برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه مرتبط به کاستی‌های دانشگاه، اعتماد نداشتن صنعت به دانشگاه و نقش‌آفرین نبودن دولت آن‌طور که باید عنوان شد، که باید در رفع چالش‌ها و دغدغه‌های موجود با ارتباط برقرار کردن بین دانشگاه، دولت و صنعت کوشید.

گفتنی است؛ دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تهران بر مبنای اجرای طرحی بانام «مدیر شو3» به مدت یک هفته در چهار کارخانه کاشی و سرامیک صدرا، کیمیا، یاقوت و نوآوران در نوبت‌های کاری دست به فعالیت میدانی و تحقیق زدند که حاصل آن در این مراسم اختتامیه به‌صورت خلاصه توسط یکی از دانشجویان ارائه شد.

پایان‌بخش این مراسم اختتامیه نیز تقدیر و تجلیل از متصدیان این طرح بود که توسط فرماندار و ریاست دانشگاه میبد صورت گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا