یزدفردا:معاون سازمان سیما،‌منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان این‌که استفاده از هنرمندان بومی یکی از اولویت‌های جدی این سازمان برای زیباسازی شهری است،‌ گفت: اصلاح و رهاسازی فضاهای شهری برای حضور پرشور معلولان مهمترین رویکرد اجرایی این سازمان برای سال‌جاری است.

محسن کرمی‌نیا  با بیان این‌که مدیریت منابع آبی، پیرایش شهری، زیباسازی، طراحی مبلمان شهری و تعمیر و نگهداری از جمله رویکردهای اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد است‌،‌اظهار کرد: جذب مشارکت عمومی به ویژه نخبگان فرهنگی و هنری از جمله مهمترین محورهای فعالیت شهرداری برای زیباسازی بیش از پیش شهر یزد است.

وی اصلاح و رهاسازی فضاهای شهری برای حضور پرشور معلولان را از جمله اقدامات شاخص سازمان سیما و منظر عنوان کرد و افزود:‌ پیرایش شهری(مرمت و پاکسازی دیوارها و معابر شهری) از جمله برنامه‌ها و وظایف مستمر و مدوم این سازمان است.

معاون زیباسازی سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز شهرداری یزد رنگ آمیزی دیوار و جداول سطح شهر یزد به همراه نقاشی دیواری را از جمله اقدامات مستمر سازمان سیما و منظر دانست و گفت: ایجاد یک سری زیرساخت‌های لازم برای تقویت نورپردازی و آذین بندی موقت در نقاط مختلف شهرداری یزد انجام و در دستور کار است.

کرمی‌نیا در ادامه نورپردازی‌های مختلف نظیر اماکن تاریخی، بادگیرها و زیرگذرها را از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان عنوان کردو گفت:‌ اجرای طرح‌های روشنایی در پارکها، ‌میادین و اماکن عمومی با استفاده از چراغ‌های تزئینی یکی از اقدامات موثر در راستای زیباسازی فضای شهری است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتقال پسآب تسویه شده،‌ توسعه شبکه آبیاری تحت فشار شهری(آبیاری‌های نوین)، ساخت مخزن آبی، ‌جداسازی آب شرب از آب خام، هوشمندسازی سیستم‌های آبیاری سطح شهر، نگهداری فضای سبز با حجمی کردن قراردادهای بخش خصوصی و آبرسانی اکوپارک از دیگر رسالت‌های تعیین شده برای سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز یزد است.

وی تقویت و تجهیز مبلمان شهری را از دیگر وظایف سازمان سیما و منظر دانست و تصریح کرد: تأمین آبسردکن و سطل‌های زباله مورد نیاز برای نقاط مختلف سطح شهر،‌ طراحی و نمونه سازی عناصر و المان‌های شهری با استفاده از طراحان بومی و طراحی و نوسازی عناصر پارک ها،‌ محوطه سازی برای بازی کودکان در مناطق مختلف سطح شهر، و ایمن سازی پارک‌ها و فضاهای بازی کودکان از جمله اقدامات و برنامه‌های سیما و منظر یزد برای سال جاری است.

کرمی‌نیا در پایان ساخت و طراحی گلدان‌های مدرن و نوین به منظور گل‌آرایی سطح شهر و ایجاد نقوش برجسته با تم‌های مختلف و متنوع را یکی از اقدامات شاخص زیباسازی در دستور کار دانست و بیان کرد:‌ ساخت المان‌های جدید متناسب با فرهنگ مردم دارالعباده نقش مهمی در جذب مشارکت هنرمندان بومی ایفا می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا