به گزارش یزد فردا؛ استاد حوزه علیمه خواهران در استان یزد گفت: اطاعت خداوند علاوه برصیرت زیبا صورت را نورانی می کند.

فاطمه السادات رشیدنیا استاد حوزه علیمه خواهران در استان یزد در همایش روز دختر که به همت آستان قدس رضوی در شهرستان مهریز برگزار شد گفت: جوانی که اطاعت خداوند کنند علاوه بر صیرت زیبا صورت نورانی پیدا میکند مانند شهدا که از مال، جان، فرزندان خود برای اطاعت خداوند گذشتند.


رشیدنیا ادامه داد: ساختار وجودی انسان بهترین ساختار آفرینش و دارای ظرفیت و استعداد بالا و خواهان رسیدن به نا محدود است.

وی افزود: از نظر قرآن،انسان موجودی است که از روح خدا در او دمیده شده و از چنان گوهر و وجودی برخوردار است که خداوند،دیگر موجودات جهان آفرینش را برای او خلق کرده است.

رشیدنیا تصریح کرد: مقوله بی حجابی به همه افراد جامعه مربوط می شود این حکم از آثار، برکات و نقش آفرینی های خاصی برخوردار بعید است که فطرت های سالم و خداخواه تسلیم آن نشوند.

وی تاکید کرد: حجاب و پوشش اسلامی که یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه است و منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او و زمینه ساز پویائی و کمال انسانی فرد و جامعه است.

رشیدنیا افزود : حجاب موضوعی مهم است و ما در بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و عامل بسیاری از روابط خارج از چهارچوب خانواده، خیانت همسران به یکدیگر و از هم پاشیدگی خانواده‌ها، بی‌حجابی محسوب می‌شود و در واقع بی‌حجابی، دروازه فحشاست.

استاد حوزه علیمه ادامه داد: رعایت حجاب برای زن ارزش می‌ آفریند، می تواند خانواده، اجتماع را نیز تحت تاثیر قرار دهد و رعایت آن به عنوان یک امر ضروری می تواند مفید باشد و ‌ عدم رعایت آن نیز پیامدهایی منفی را به همراه دارد.

رشیدنیا افزود: روح عفت وپروا پیشگی از بدو خلقت آدمی تاکنون برانسان حاکم بوده شکل، اندازه وکیفیت بروز آن دردوره های مختلف متفاوت باشد، اما این خصلت همیشه بروز و ظهور داشته است.

وی با اشاره به پوشش اسلامی گفت: پوشش یک زن نباید جذاب، از رنگهای تند که باعث جلب توجه می شود استفاده شود، تنگ و بدن نما نباشد، ضخیم باشد؛ به طوری که اندام بدن دیده نشود.
و این یک پوشش اسلامی است.

رشیدنیا با بیان اینکه همه انسان ها در مقابل رفتار خود در دنیای دیگر پاسخ گو هستند گفت: زیبایی خود را در راه صحیح و با فکر و تدبیر استفاده که در آخرت شرمنده حضرت زهرا(س) و شهدا نشویم .

از دیگر برنامه های این جشن مصاحبه با دختران شهید دانش شهید حج،مولودی خوانی و اجرای برنامه های رزمی توسط دختران مهریزی بود










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا