هم‌زمان با هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور فرماندار، بخشدار بفروئیه و جمعی از مسئولین احیاء پنجمین مسیر گردشگری در روستای تاریخی و هدف گردشگری «مزرعه بیده» توسط اداره میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی این روستا آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، هم‌زمان با هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها احیاء پنجمین مسیر گردشگری در حال احیا میبد واقع در بافت تاریخی و هدف گردشگری روستای «مزرعه بیده» با حضور فرماندار، بخشدار بفروئیه و جمعی از مسئولین توسط اداره میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی این روستا آغاز شد.

فرماندارمیبد در حاشیه این بازدید گفت: این مسیر سرمایه‌ای ارزشمند و پنجمین معبری است که توسط اداره میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی روستای تاریخی و هدف گردشگری مزرعه بیده در حال احیاست.

حسین فلاح افزود: بسیاری از آثار تاریخی مربوط به قبل از اسلام و نشان‌دهنده معماری آن زمان و روایت گر قصه‌هایی نادر از زندگی مردم با راه‌های دسترسی خانه‌های قدیمی به هم در این مجموعه است.

وی با اشاره به هماهنگی‌هایی که با اداره راه و شهرسازی و استانداری یزد خواهد شد در آزادسازی خانه‌هایی که مالک دارد، اظهار امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت بخشداری بفروئیه، دهیاری بیده و میراث فرهنگی با احیای این راسته و محور تاریخی بیده، محوری دیگر به محورهای تاریخی و زیبای شهرستان افزوده شود.

گفتنی است؛ این مسیر شامل راه‌های زیرزمینی متصل‌به‌هم و خانه‌های قدیمی که نشانگر همزیستی مسالمت‌آمیز زرتشتیان و مسلمانان در این منطقه و مشخص بودن نارین قلعه و اتصال آن به بیده به‌عنوان مرکز پشتیبانی و نشان‌دهنده ارزش بافت تاریخی روستاست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا