فرماندار مهریز گفت : ضمن تاکید به گزارش دهی کامل کمیته امداد مهریز بر مبالغ جمع آوری شده این نهاد باید برای مردم شفاف سازی بیشتری انجام دهد

رضا زارع زاده فرماندار مهریز افزود: كميته امداد با برگزاری جلسات با حضور مبلغین و دهیاران و توضيح نحوه هزينه زكات در شهرستان مهریز و شفاف سازي برای مردم می توان نسبت به اجرای بهتر برنامه های شورای زکات اقدام کرد.

وی بیان کرد: پرداخت زکات از فرهنگ غنی و ارزشمند دین مبین اسلام است گفت : جمع آوری زكات مي تواند بسیاری از مشکلات مردم و محرومين جامعه را حل کند .

زارع زاده مهريزي ادامه داد: ترویج فرهنگ زکات لازم و مورد تأکید است و باید مسائل ومشکلات به صورت دقیق و مصداقی بررسی تا ادارات نیز بر حسب وظیفه همکاری وهمراهی لازم را داشته باشند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی مهریز احمد ايزدی گفت: زکات یکی از فروع دین است و به دلیل اهمیت بالای آن بارها در قرآن کریم در کنار نماز وهم تراز با آن مطرح‌شده است و ازآنجایی‌که پرداخت زکات موجب پاکی مال و برکت در کسب‌وکار وزندگی می‌شود باید این مهم در شهرستان نهادینه شود.

ویافزود : آمار پرداخت زکات در شهرستان مهریز، نسبت به دیگر شهرستان‌ها متأسفانه پایین است و به همت بیشتر مسئولین و دلسوزان مذهبی برای نهادینه کردن این فرهنگ و این حکم الهی نیاز است.

ایزدی با اشاره به نامه رئیس کمیته امداد به وزارت کشور و عضو اصلی شورای زکات کشور در خصوص جذب زکات فطره سال ۹۸ اظهار داشت: کمیته امداد با استقرار پایگاه‌هایی در سطح شهر باید بر اساس ظرفیت جمعیتی هر منطقه برای جمع‌آوری زکات فطره اقدام کند. برای استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای نیز قرار است پایگاه‌هایی در ورودی و خروجی شهرستان و با حمایت و همراهی نیروی انتظامی مستقر شود.

وی گفت: صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره باید با لوگوی (نشان‌واره) و آرم مخصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد و نیروهای مستقر نیز باید مجوز لازم را داشته باشند.

ایزدی ادامه داد: امیدوار هستیم با کمک و حمایت مسئولین در روز عید فطر، صندوق‌هایی که لوگوی (نشان‌واره) مخصوص ندارد و افرادی که بدون مجوز زکات مردم را دریافت می‌کنند جمع‌آوری شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا