معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: قیر سهمیه ای برای روستاهای رفسنجان و انار به میزان چهار میلیارد تومان اختصاص یافت.

محمدرضا شاملو پنجشنبه شب در جمع مسئولان شهرستان های انار و رفسنجان اظهار داشت: بازسازی طرح های هادی روستایی در اولویت برنامه های بنیاد مسکن قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که برای بازنگری طرح های هادی و بهسازی آنها و واگذاری اراضی روستایی به متقاصیان  ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم و بودجه ملی برای انجام امور کم است ولی در این اندازه هم اجرای طرح های هادی روستایی در اولویت قرار دارند.

شاملو تصریح کرد:  برای واگذاری زمین به متقاضیان‌ افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نیز خانواده شهدا تا ۲۰ درصد قیمت کارشناسی به آنها زمین واگذار می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در ارتباط با طرح های گردشگری روستایی هم با اشاره به وجود ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور گفت: بر اساس قانون برنامه و بودجه برای اجرای طرح های هادی در این روستاها بودجه و اعتبار می گذاریم ضمن اینکه برای اجرای طرح های هادی دو روستای اودرج و دره جوز  هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار می گذاریم.

شاملو در بحث سهمیه واگذاری قیر به روستاها نیز گفت: دو هزار و ۸۰۰ روستا در استان کرمان بالای ۲۰ خانوار وجود دارد و با توجه به تعداد روستاهایی که به قیر نیاز دارند قیر اختصاص می دهیم و در شهرستان انار که ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد  یک میلیارد تومان اعتبار تامین قیر برای آنها اختصاص داده شده و در شهرستان رفسنجان نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار برای قیر روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: چنانچه تا ۲۰ اسفند ماه این اعتبارات جذب شود سهمیه این اعتبارات افزایش خواهد یافت.

شاملو اضافه کرد: ۳ میلیارد تومان اعتبار قیر مصرفی روستاهای رفسنجان در قالب یکهزار تن است که بین ۱۵ تا ۲۰ روستا را پوشش می دهد.

بخشدار مرکزی رفسنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: بهتر است شرط سنی برای واگذاری زمین به جوانان از ۲۵ سال به ۱۸ تا ۲۰ سال و جوانانی که معافیت سربازی را کسب کردند کاهش یابد چون  بسیاری از جوانان پس از سن ۱۸ سالگی ازدواج می کنند و برای تهیه مسکن دچار مشکل هستند.

مصطفی بخشی بیان کرد: از آنجا که خشکسالی های پی در پی در رفسنجان موجب شده آرای بابای در روستاهای رفسنجان خشک شود لذا پیشنهاد می شود که این اراضی از کشاورزی به مسکن تیر کاربری شود.

وی همچنین بیان کرد: روستای زین آباد از توابع رفسنجان است که نیاز به بوستان روستایی دارد و تقاصا داریم اعتباری برای اجرای آن در نظر گرفته شود./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا