فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: زمانی که یک شهر نامنظم باشد و در آن تکدی گری وجود داشته باشد هر چه برای زیبایی اش کار شود زیبایی ها دیده نمی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: زمانی که یک شهر نامنظم باشد و در آن تکدی گری وجود داشته باشد هر چه برای زیبایی اش کار شود زیبایی ها دیده نمی شود.

به گزارش “روراستی” سرهنگ عباسی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان اظهار داشت: زمانی که محیطی نامنظم و در هم ریخته داشته باشیم اگر شهرداری همه جا را زیبا کند زیبایی ها دیده نمی شود. وقتی کودکان خیابانی را می بینیم زیبایی های شهر تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی بیان کرد: محیط نابسامان دچار ناهنجاری های اجتماعی می شود یعنی قابل قبول مسؤولان است و این نابسامانی را پذیرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه رشد بزهکاری، مواد مخدر، فساد اخلاقی، اعتیاد، سرقت و…از پیامدهای حاشیه نشینی است، افزود: باید با پدیده حاشیه نشینی، تکدی گری و معتادان خیابانی هم درمان، هم پیشگیری هم فرهنگسازی و هم مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم به نقطه بهتری از شهرهای دیگر برسیم اما چون نخواستیم نشده، بحث تکدی گری با ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه در ارتباط بوده و بحث متکدیان معتاد حاوی ده ها پیام منفی اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی برای کشور است که باید دست به کار شد.

عباسی بیان کرد: بخش زیادی از سرقت های خرد توسط معتادان خیابانی صورت می گیرد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نباید وظایف خودمان را گردن دیگری بیندازیم و شانه خالی کنیم، ادامه داد: برابر ماده ۱۸۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی تکدی گری جرم است یعنی ما خلأ قانونی نداریم بلکه عزم راسخ می خواهد تا این پدیده ها از بین برود.

وی تأکید کرد: اگر انگیزه نباشد در مراحل بعدی باید هزینه های زیاد پرداخت؛ بهتر است دستگاه های متولی زمینه خروج این افراد از چرخه ارتکاب جرم را فراهم کنند که مهارت آموزی در این راستا کمک بزرگی است./ روراستی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا