مدیر امور آب و فاضلاب اشکذر با اشاره به این که آب‌ شرب شهر اشکذر در معرض خطر، گفت: تکمیل خط لوله موازی نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است.

سید علیرضا میرحسینی مدیر امور آب و فاضلاب اشکذر با اشاره به این‌که مسیر خط لوله آب شرب اشکذر از چرخاب تا منبع هوایی به طول ۲ کیلومتر است، عنوان کرد: این خط لوله در مجاورت پل سیمانی خط راه‌آهن قرار دارد و با کوچک‌ترین حادثه و اتفاق هرلحظه ممکن است آب‌رسانی به شهر اشکذر به یک معضل تبدیل شود.

 

وی با بیان این‌که این خط لوله تنها خط لوله انتقال آب شرب به شهر اشکذر و مناطق مختلف این شهر است، افزود: با توجه به قطر لوله آب، فشار و حجم آب داخل لوله با کوچک‌ترین حادثه حداقل ۱۲ ساعت کار تعمیر این خط لوله به طول می‌انجامد و متقابلاً آب شهر اشکذر در این مدت قطع می‌شود.

 

میرحسینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش حیاتی آب در تمام شئون زندگی شهروندان برای جلوگیری از بروز مشکلاتی ازاین‌دست سازمان آبفای شهرستان اشکذر ایجاد یک خط موازی انتقال آب را در دستور کار خود قرار داده و بیش از ۵۰ درصد لوله موردنیاز آن را خریداری کرده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب اشکذر با بیان این‌که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، اضافه کرد: ۵۰ درصد لوله این خط خریداری‌شده است اما با توجه به تورم ۶ ماهه اخیر این پروژه برای تکمیل به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 

این مقام مسئول تحقق بخشیدن به این مهم را نیازمند عزم راسخ و پیگیری مسئولان استان و شهرستان اشکذر دانست، اضافه کرد: منابع این طرح را می‌توان از اعتبارات عمرانی دولت و نیز اعتبارات عمرانی معاونت عمرانی استانداری استان یزد تأمین کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مطرح‌شدن این موضوع در شورای اداری شهرستان و با حضور نماینده استان یزد و قول مساعد ایشان جهت پیگیری امیدواریم این مهم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا