محمد شیبانی(موسس ستاد ملی جوانان حامی خاتمی دراستان)

یزدفردا -محمد شیبانی(موسس ستاد ملی جوانان حامی خاتمی دراستان) :یادداشت خود را در دو بخش به طور موجز و اختصار و در پاسخ به دو پرسش می‌نگارم :
1-چرا خاتمی را بهترین گزینه برای دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری می‌دانیم ؟
اولاً خاتمی محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران درحال حاضر می‌باشد و طبعاً شانس پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات پیش روبا حضور خاتمی بسیار زیاد خواهد بود .
ثانیاً : تجربه هشت ساله ریاست جمهوری سرمایه گرانبهایی است كه خاتمی در چنته دارد و پشتوانه‌ای است برای اداره كشور در دوره آینده ریاست جمهوری .
ثالثاً : با حضور سید محمدخاتمی ، اجماع در بین اصلاح طلبان قطعی است و انتخابات كاملاً دوقطبی خواهد شد كه به زعم بسیاری از صاحب نظران بهترین حالت برای اصلاح طلبان خواهد بود .
رابعاً : خاتمی نقطه گرانیگاه اصلاح طلبی در كشور است و نگاه او به اصلاحات فراگیرتر از سایر شخصیت‌های حاضر در عرصه است ، اصلاحات در تفكر خاتمی به تعادل می‌رسد .
خامساً : از سوی دیگر پیش بینی می‌شود در صورت نامزدی رئیس دولت اصلاحات در انتخابات آتی، بسیاری از آرای خفته جامعه نیز بیدار شود و به نام وی ثبت گردند درنتیجه اختلاف آرای خاتمی یا رقیب بسیار زیاد خواهد شد كه این خود می‌تواند تاحدودی سلامت انتخابات را تضمین نماید .
پس با توجه به جمیع جهات بالا قطعاً سیدمحمد خاتمی كاندیدای اول تمامی تحول خواهان كشور است و عقلاً باید تلاش نمود تا ایشان ترغیب به شركت در انتخابات شوند .
2- اگر خاتمی كاندیدا نشود، چه باید كرد ؟ تمامی كسانی كه دل در گروی توسعه ی كشور دارند، ضرورت تغییر و تحول در وضعیت موجود را حس می‌كنند و به آن اذعان دارند . در بالا اشاره شد كه بهترین گزینه برای تحول در وضعیت موجود ، سیدمحمدخاتمی است .
اما باید واقع بین بود، چراكه آقای خاتمی هنوز نظر خود را به طور رسمی درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات آتی اعلام نكرده‌اند .

مبدع نظریه گفت و گوی تمدن‌ها ، بارها اعلام كرده است كه نباید اصلاحات را در شخص وی خلاصه كرد كه البته این مواضع نشان از وسعت نظر، ژرف اندیشی و تواضع ایشان دارد .

مقصود و هدف ما از طرح نام خاتمی و حمایت از كاندیداتوری ایشان، موفقیت در انتخابات آتی و پیشبرد اصلاحات در كشور است ، پس هدف ، خاتمی نیست ، بلكه ایجاد تحول و اصلاح در امر اداره كشور است .

توقف در اسامی و شخصیت‌ها و دل بستن بیش از حد به آنها می‌تواند یأس و ناامیدی درجامعه به وجود بیاورد و درنتیجه به وازدگی و شكست منجر خواهد شد كه قطعاً مطلوب نیست .

نباید به كاندایدتوری آقای خاتمی نگاه صفر و یا صدی داشت .

 اگر ایشان پاسخ منفی دادند ، اولاً باید به نظر آقای خاتمی برای انتخاب كاندیدای نهایی توجه ویژه كرد، از آن جهت كه حمایت ایشان از هر نامزدی می‌تواند در رای آوری وی بسیار موثر باشد و از سوی دیگر باید به سراغ شخصی رفت كه بیشترین شرایط برشمرده شده در پاسخ به سوال اول را درمیان كاندیداهای مطرح داشته باشد .


پس باید هم از هم اكنون نیم نگاهی نیز به سایر گزینه‌ها داشته باشیم ، انسان عاقل تمامی تخم مرغ هایش را در یك سبد نخواهد گذاشت ، باید تمامی تلاش خود را بكنیم ، تا آقای خاتمی بیاید ولی اگر اینگونه نشد، نباید غافلگیر شویم . آنچه اهمیت دارد، اصلاح وضعیت موجود با هدف تعالی ایران اسلامی است .
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا