استاندار يزد در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه تشريح كرد‎؛دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري به استان يزد

به گزارش یزدفردا :محمدرضا فلاح زاده در اين نشست ضمن تشكر از اهالي مطبوعات در اطلاع رساني مطلوب به مردم، با بيان اين كه زحمات اصحاب رسانه در خصوص سفر مقام معظم رهبري به استان قابل ستايش و تقدير است، به سفر پرخیر و برکت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: در ايام پاياني سفر، اعضاي هيات دولت به استان آمده و مصوبات نهايي گرديد. وي افزود: يكي دو مورد از مصوبات از جمله پروژه انتقال خط دوم آب توسط مقام معظم رهبري مورد تاكيد جدي قرار گرفت و در نهايت مصوبات با دست خط مبارك ايشان جهت اجرا ابلاغ گرديد.

آخرین وضعیت بزرگراه یزد به بافق و بهسازی جاده خاتم
استاندار یزد با اشاره به پروژه بزرگراه يزد – بافق با بیان این که 26 كيلومتر از اين مسیر به مناقصه رفته و 7 ميليارد تومان اعتبار برای ایجاد این بزرگراه اختصاص يافته است افزود: تاکنون3 ميليارد تومان از این اعتبار تأ مين شده و يك ميلياردو 400 ميليون تومان نیز ظرف روزهای آینده هزینه خواهد شد. وی با اشاره به پروژه بهسازی و بازسازی راه شهرستان خاتم اظهار داشت: 20 كيلومتر از این مسیر با اعتبار 6 ميليارد تومان بهسازی خواهد شد که از این میزان اعتبار 5/1 ميليارد تومان تخصيص یافته و 5/1 ميليارد تومان دیگر نیز تا پایان سال تامین می شود. فلاح زاده افزود: امیدواریم 3 ميليارد تومان دیگر نیز طی سال آينده تامین اعتبارشود.
آخرین وضعیت ایجاد نیروگاه خورشیدی
استاندار یزد با اشاره به مصوبه ایجاد نیروگاه خورشیدی گفت: بر اساس این مصوبه مقررشده بود وزارت نيرو در صورت مثبت بودن نتايج مطالعه احداث نيروگاه خورشيدي نسبت به اختصاص يارانه براي احداث اين نيروگاه اقدام كند. وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد در این خصوص افزود: درخواست مجوز مركز پژوهشي و تحقيقاتي براي انرژي هاي نو خصوصاً انرژي خورشيدي براي استان و همچنين درخواست يارانه براي راه اندازي نيروگاه خورشيدي  از جمله درخواست های استان در این رابطه به شمار می رفت. وی ادامه داد: در این رابطه پس از بررسی اساسنامه مركز مطالعاتي و پژوهش و معرفی افراد هیات امنا، توسط مسئولین امر، نتایج اعلام خواهد شد که خوشبختانه تاکنون مثبت بوده است.
آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به تفت
استاندار یزد با اشاره به این که يكي از پروژه هايي كه درسفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مصوب شد پروژه آبرساني شهر تفت بود گفت: طول اين پروژه30 كيلومتر و با اعتبار 5/4 ميليارد تومان است که پیشرفت فیزیکی آن 65 درصد می باشد. وی با اشاره به مخازن 4200 متر مكعبی این پروژه و ظرفيت  68 ليتر در ثانيه این خط انتقال اظهار داشت: همه تجهيزات در این رابطه آماده است و تلاش داریم تا اوایل سال آینده از این خط انتقال بهره برداری کنیم. فلاح زاده گفت: بر اساس قولی که داده شده است امیدواریم تا سوم خرداد اين پروژه به اتمام برسد و به مناسبت آزادسازي خرمشهر افتتاح شود.
آخرین وضعیت پروژه تكميل ظرفيت خط اول انتقال آب
استاندار یزد با اشاره به پروژه تكميل ظرفيت خط اول انتقال آب گفت: بر اساس مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مطالعات فاز يكم و دوم این پروژه انجام شد و مناقصه خريد تجهيزات مورد نياز صورت پذیرفت. فلاح زاده با بیان این که كل اعتباري در نظر گرفته شده 5/3 ميليارد تومان است ابراز امیدواری کرد تا پايان سال 88 شاهد به اتمام رسیدن این پروژه باشیم و ظرفیت این خط انتقال به طور کامل استفاده خواهد شد. وی بخشی از این آب به تامین شهرهايي كه با كمبود آب مواجه هستند اختصاص می یابد.
پیشرفت 88 درصدی عمليات اجرايي خطوط انتقال آب در چرخاب
استاندار یزد با اشاره به مصوبه عمليات اجرايي خطوط انتقال و جمع آوري آبها در منطقه چرخاب گفت: 23 حلقه چاه به ظرفيت 700 ليتر در ثانيه در منطقه چرخاب به عنوان رزرو آب يزد در نظر گرفته شده است که بين چاهها باید خطوط انتقال اجرا شود و درمخزن مورد نظر متمركز شود تا بتواند در زمان نياز مورد بهره برداري قرار گيرد. وی ادامه داد: اين طرح 88درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا سال آینده  به اتمام برسد.
آخرین وضعیت پروژه تأمين آب شرب و بهداشت شهرستان ابركوه
استاندار یزد با اشاره به پروژه تأمين آب شرب و بهداشت شهرستان ابركوه گفت: اين طرح که پیش از این شروع شده با مشكل مالي مواجه بود. فلاح زاده طول این پروژه را 55 كيلومتر به همراه چهار حلقه چاه در منطقه بصيرون اقليد و با ظرفیت 120 ليتر آب در ثانيه عنوان کرد و ادامه داد:  25كيلومتر از اين پروژه  تا کنون به اتمام رسيده و 30 كيلومتر ديگر نیز توسط پيمانكار در حال اجراست. وی افزود: تجهيزات اين پروژه اعم از سوله ، تجهيزات ايستگاهها و شيرآلات خريداري شده و آماده می باشد. استاندار یزد بودجه این طرح را  چهار ميليارد تومان برشمرد و اظهار داشت:  از این میزان مبلغ 2 ميليارد و 100 ميليون تومان تأمين شده و 2 ميليارد ديگر نیز باید تا سال آينده اختصاص یابد.
آخرین وضعیت دیگر تعهدات وزارت نفت
استاندار یزد با اشاره به دیگر تعهدات وزارت نفت در خصوص احداث 2 باب خوابگاه دانشجویی، استخر، سالن ورزشی، 4 باب مرکز بهداشتی و خانه بهداشت و2 باب مدرسه گفت: مجموع اعتبار تخصیص یافته به این 10 پروژه 5 میلیارد تومان می باشد که به صورت کامل اختصاص یافته است.
تسهیلات سفر سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری
استاندار یزد کل تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را 101 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ 4 میلیارد تومان وام برای مشاغل درآمدزا،مبلغی در اختیار شهرداري های استان،  زمینه افزايش 5 هزار واحد مسكوني طرح 99 ساله ، 5 ميليارد تومان تسهيلات بانكي قرض الحسنه و همچنين تسهيلات 1000 واحد مسكوني ارزان قيمت و افزايش 5/3 ميليارد  تومان تسهيلات جهت  طرحهاي آبياري تحت فشار در این رابطه در نظر گرفته شده است.
دستاورد مهم معنوی و ارزشی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری
استاندار یزد با بیان این که سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان دستاورد های مهم معنوی و فرهنگی به همراه داشت ادامه داد:  هنوز نیز شاهد جلوه های آشکاری از این دستاورد مهم هستیم. وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از مقام عظمای ولایت افزود: در این استقبال باشکوه، مردم بار دیگر با رهبر خود تجدید بیعت کردند و پیوند امت و امام را برقرار ساختند و ارادت خالصانه خود را به ولی فقیه و جانشین امام زمان(عج) ابراز کردند.
فلاح زاده با بیان این که مقام معظم رهبری با صفات برجسته ای همچون اعتماد به نفس قناعت پیشگی، نجابت، تدین، عاقل، ولایتمدار و سخت کوش از مردم یزد یاد کردند و در مصوبات نیز سنگ تمام گذاشتند اظهار داشت: با تحقق کامل این مصوبات، زمینه  هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان فراهم خواهد شد و به دنبال آن شاهدایجاد اشتغال و کاهش چالش های فرهنگی واجتماعی خواهیم بود. 
فلاح زاده در ادامه این نشست به سئوالات خبر نگاران پاسخ گفت.

 

 

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا