به نام خدا
به گزارش يزد فردا  : همزمان با پانزده سال صدرنشینی دانش آموزان یزدی درکنکور سراسری ، مراسم جشنی به همین مناسبت برای تجلیل از رتبه های زیر صد کنکور سراسری سال 87 در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برپا شد.

در این مراسم فلاح زاده استاندار یزد گفت : مطلوب است که از پیشکسوتان عرصه علم و فرهنگ و ادب بهره مند شویم که زندگی و آینده هر انسانی مرهون تلاش معلمین است.

وی با اشاره به عید غدیرخم گفت : حضرت علی (ع) از متواضع ترین و شجاع ترین انسانهاست .
فلاح زاده گفت : 15سال برتری استان یزد در کنکور سراسری ارزشمند است و این افتخار مرهون تلاش مردم استان است.
وی عامل موفقیت برترین های کنکور را توکل به خدا، توجه والدین و تلاش معلمین و مسئولان دانست و گفت : شما جوانان باید با امید تمام وقتتان را صرف کسب علم کنید و اگر تحصیل با تهذیب و تواضع همراه نباشد ارزشی ندارد.
استاندار یزد توکل به خدا، توسل به اهل بیت ، تفکر، تحرک، تحول و تداوم در امور را از عوامل موفقیت دانست.
فلاح زاده از راه اندازی خانه نخبگان در یزد خبر داد و گفت : پس از راه اندازی نخبگان می توانند طرح ها و نوآوریها ی خود را به آنجا تحویل دهند.
باغستانی ریاست سازمان آموزش و پرورش با تقدیر از مدیران و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت گفت: استان یزد را با مردمی دین باور و اهل علم ، دارلعلم و دارالعباده می نامند و جوانان یزدی باید قدر سخت کوشی، انگیزه و تلاش خود را بدانند.
باغستانی با ارائه تحلیل آماری از وضعیت استان در کنکور سال 87 گفت: در گروه ریاضی 98/72 درصد، در گروه تجربی 79/48 درصد ، در گروه انسانی 59 درصد و در کلیه گروهها 52/51 درصد قبولی داشتیم.
 در این مراسم از 77 نفر از رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور و سه نفر از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی تجلیل به عمل آمد.
استان یزد توانست با 5/51 درصد قبولی در کنکور و کسب رتبه اول کشور که توانست با این قبولی با رتبه دوم 6 درصد اختلاف داشته است.
شهرستانهای میبد با 3/58 درصد،زارچ 57 درصد و تفت 56 درصد رتبه های اول تا سوم استان را در قبولی کنکور داشتند.
در سال 87 ، 16500 نفر در کنکور سراسری از استان یزد شرکت کردند که از این تعداد 9000 نفر در دانشگاهها پذیرفته شدند.
در این مراسم که با عنوان افتخار پانزدهم برگزار می شد از رستگاری دبیر فیزیک که 50 سال به کار تدریس این درس مشغول است تجلیل و دسته گلی از سوی استاندار به گردن ایشان جهت قدردانی انداخته شد.
از دیگر برنامه های این جشن اجرای سرود ، دکلمه و خواندن سوگندنامه توسط برترین های کنکور بود.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا