رییس جمهور در جشنواره ملی مطلع عشق:تلاش برای تشكیل خانواده بهترین كار فرهنگی است
 
    
 
 
یزدفردا "نخستین همایش ملی مطلع عشق و با حضور رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری، استاندار یزد به عنوان استاندار نمونه معرفی و از وی تقدیر شد.

به گزارش یزدفردا "در این همایش از محمدرضا فلاح زاده به عنوان استاندار نمونه در امر ازدواج به دلیل حمایت و ایجاد رقابت در دستگاهها، تصویب بودجه، فضاسازی ازدواج و ارائه خدمات رایگان به زوجین تجلیل شد.
فعالیت ویژه در ستاد ازدواج استان، اختصاص نیم درصد از بودجه استان به امر فرهنگسازی ازدواج و پیگیری مستمر به منظور آموزش رایگان بیش از 20 هزار جوان از طریق برگزاری کارگاههای ازدواج از جمله اقداماتی است که توسط استاندار یزد در راستای ترویج امر ازدواج صورت پذیرفته است.

 

رییس جمهور با بیان اینكه تلاش برای برپایی خانواده سرشار از محبت، بهترین كار فرهنگی و حتی اقتصادی است، گفت: كسانی كه در راه برپایی خانواده ها تلاش می كنند، بهترین مصلحان جامعه هستند.
دكتر محمود احمدی نژاد شب یكشنبه در جشنواره ملی مطلع عشق كه به مناسبت اول ذیحجه سالروز ازدواج امیر المومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) توسط سازمان ملی جوانان برگزار شد، با تبریك سالروز این ازدواج فرخنده اظهار داشت: زیباترین خانواده هستی گرچه از لحاظ مادی غنی نبودند، اما از نظر محبت، كمال، عشق و معنویت در بالاترین سطح قرار داشتند.
وی خاطر نشان كرد: نهایت آرزوی بشریت از اول خلقت تا به امروز رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است و از طرفی همه بشریت از زشتی ، بداخلاقی و ناهنجاری بیزار و متنفر هستند.
رییس جمهور خانواده را پایه و اساس سعادت و شقاوت جامعه دانست و گفت: برای ترویج خوبی ها و پاك كردن زشتی و پلشتی ها باید به تشكیل و تحكیم خانواده اهمیت داد.
وی افزود: خانواده پایه ای ترین و موثر ترین ركن جامعه است و اگر در جامعه ای اركان خانواده مستحكم باشد آن جامعه با ثبات خواهد بود.

رییس جمهور اضافه كرد : برای داشتن خانواده سعادتمند باید قلوب انسانها سرشار از عشق و محبت نسبت به یكدیگر باشد و مركز تولید و ترویج مهر و محبت به جز خانواده نیست.
دكتر احمدی نژاد تصریح كرد: اگر خانواده، كاركردهای واقعی خود را از دست دهد، نمی توان ناهنجاری های اجتماعی را به راحتی كنترل كرد و ریشه همه موضوعات اجتماعی به خانواده برمی گردد.

دكتر احمدی نژاد توجه به خانواده را موجب كاهش هزینه های كنترل ناهنجاری ها در جامعه دانست و گفت: در نظام آموزشی و تربیتی و برخی دستگاه های دیگرتلاش می شود رفتارها و ناهنجاری ها را با ده ها برابر هزینه كنترل كرد در حالی كه با اهمیت دادن به اركان خانواده می توان با كمترین هزینه ها ریشه ناهنجاری ها را خشك كرد.

رییس جمهور ستون اصلی خانواده را ارتباط مناسب بین زن و شوهر دانست و گفت: اگر در روابط این دو نفر محبت و كرامت حاكم باشد، پایه های خانواده استحكام یافته و آسیبی نخواهد دید.
دكتر احمدی ن‍ژاد اضافه كرد: در صورت وجود محبت در كانون خانواده محال است حاشیه ها و تجملات بتواند اصل زندگی را تحت تاثیر قرار دهد .

وی افزود: برخی خیال می كنند همه زندگی به مسائل مادی ارتباط دارد گر چه این مسائل لازمه زندگی است اما همه زندگی را شامل نمی شود و اراده ساختن و رسیدن به تعالی است كه به زندگی انسان هویت و لذت می بخشد.
دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه استعدادهای انسان در صورت زوج بودن شكوفا می شود، خاطر نشان كرد: انسان به تنهایی نمی تواند استعدادهای الهی نهاده شده در درونش را شكوفا كند.

رییس جمهور با تاكید برضرورت تشكیل خانواده، كسانی كه در این راه تلاش می كنند را بهترین مصلحان جامعه دانست و گفت : برخی خیال می كنند اصلاح گری به این است كه انسان اقدامات بزرگ و پرعنوان انجام دهد در حالی كه ایجاد یك خانواده ممكن است به اندازه همه دستاوردها ارزش داشته باشد.
وی اضافه كرد: بسیاری از هزینه ها در جوامع به خاطر این است كه خانواده كاركرد خود را از دست داده است .
رییس جمهور با اشاره به وجود كانون های مردمی برای ازدواج جوانان خاطر نشان كرد: در ایران به واسطه فرهنگ غنی اسلامی مردم در برابر اقدامات اجتماعی احساس مسوولیت می كنند و ایجاد كانون های مردمی برای ازدواج از بهترین اقداماتی است كه در جامعه صورت می گیرد.
در ابتدای این مراسم رئیس جمهور به شماری از مروجان فرهنگ ازدواج و مشوقان و حامیان تشکیل خانواده و نیز زوج های موفق لوح سپاس و تندیس اهدا کرد.
جشنواره ملي مطلع عشق
 

عکاس: آرمان تیمور     

 

 
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا