چهارمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه اردکان آغاز به کار کرد. این دوره که مزین به نام شهید سرافراز اسلام حسن زفاک و گرامی داشت شهید محسن حججی می باشد، با موضوع « اخلاق علمی و حرفه ای» برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان در مراسم افتتاحییه ضیافت مذکوربا تبریک اعیاد قربان و غدیرخم ، از موضوع انتخاب شده جهت این  دوره از ضیافت اندیشه در دانشگاه اردکان ابزار خرسندی و اخلاق را حلقه مفقوده در بسیاری از مناسبات فردی و اجتماعی عنوان کرد.
دکتر علی فتح زاده با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در زندگی بشر و ورود تکنولوژی ، مقوله اخلاق را در شرایط کنونی بسیار مهم عنوان کرد که تنظیم کننده بین سایر مولفه های می باشد. معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان اظهار امیدواری نمود: دانشگاه تولید کننده رایحه خوش اخلاق در جامعه باشد و نقشی شایسه را در این زمینه داشته باشد.
در ادامه  مراسم معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان یزد با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم به موضوع اسلامی شده دانشگاه پرداخت و با بیان اقدامات صورت گرفته گفت: تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی را در پیش رو داریم.
حجت لاسلام  و المسلمین روح ا... مروتی با بیان اینکه سه دیدگاه در رابطه  بین دو موضوع علم و دین وجود دارد، گفت: آنچه که مورد تأیید اسلام ناب می باشد در کنار یکدیگر بودن علم و دین و به عبارت دیگر فعل و قول می باشد. معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان یزد با اشاره به اینکه اساتید علوم تجربی می توانند بهترین مروجین توحید و معرفت در دانشگاه باشند افزود: اسلامی شدن دانشگاه ها یعنی اینکه علوم تجربی  از باب اینکه فعل پروردگار عالمیان هست، بیان گردد.
شایان ذکر است مباحث دوره چهار روزه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه اردکان توسط آقایان حجت السلام و المسلمین دکتر پوررورستایی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر دبیری از اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد ارائه خواهد گردید و در طول برگزاری دوره بخش های فرهنگی نظیر مسابقه کتاب خوانی، خاطره گویی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز انجام خواهد شد. طرح ضیافت اندیشه اساتید با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان یزد، معاونت آموزشی و پژوهشی و مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اردکان برگزار می شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا