یزدفردا -نمازجمعه-مذهبی:استاندار یزد با گرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی حضرت آیت ا... سید جواد مدرسی از حضور گسترده و معنوی مردم شریف استان در مراسم های تشییع، تدفین و ختم آن بزرگوار قدردانی کرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده پس از اقامه نماز جمعه شهر شاهدیه در سخنانی با قدردانی از حضور گسترده و معنوی مردم یزد در مراسم های تشییع، تدفین و ختم حضرت آیت ا... سید جواد مدرسی از ایشان به عنوان عالمی ساده زیست و مروج اسلام ناب محمدی یاد کرد و گفت: این عالم ربانی تمام زندگی خود را در راه ترویج فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب صرف کرد. وی ادامه داد: از نکات بارز شخصیتی این روحانی علوی، انقلابی و عاشورایی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و هر جا که لازم می دید در برابر کفار و منافقین محکم و استوار می ایستاد.
فلاح زاده با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: حضرت آیت ا... مدرسی در قلب جبهه های حق علیه باطل حضور می یافت و یار و یاور رزمندگان اسلام بود.
وی ساده زیستی، تربیت فرزندان صالح و کمک به مومنین را از دیگر ویژگی های اخلاقی ایشان نام برد و گفت: این مجتهد گرانقدر، عالم اخلاق چه در حوزه های نظری و چه در حوزه های عملی بود.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج با بیان این فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکيل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند، به جانفشانی های بسیجیان سرافراز در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز نیز بسیجیان عزیز در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، علمي، اقتصادي، توليدي، كشاورزي و آباداني مشغول به كار هستند و منشا خدمات بسیاری برای کشور، اسلام و مسلمین می باشند.
وی وظیفه اصلی بسیجیان را امر به معروف و ترویج اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: بايد در جهت بقاي نظام اسلامي و ترويج دستاوردها و ارزش هاي انقلاب و تقويت رهبري تلاش كرد.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات اخیری که در بحث نان در مرکز استان ایجاد شده بود گفت: حدود چندماه قبل، چالشی در خصوص توزیع نان ایجاد شد که در تصمیمی انقلابی مدیر غله برکنار و سرپرست جدید مشغول به کار گردید. اما هنوز مشکلاتی در این رابطه باقیمانده بود که در خصوص آنها تصمیماتی اتخاذ و اجرا شد.
فلاح زاده با اشاره به این که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سه نانوایی که نان را به خارج از مرکزاستان ارسال می کردند و همچنین یک نانوایی که اقدام به قاچاق آرد کرده بود لغو پروانه گردیده و تعطیل شدند و سهمیه آنها به نانوایی های مجاور داده شد گفت: با سایر متخلفین نیز در اولین جلسه تعزیرات استان که به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد به شدت برخورد می شود تا با مایحتاج مردم اینگونه رفتار نشود.
وی از دیگر تصمیمات مدیریت استان را در این خصوص افزایش سرانه آرد مرکز استان از 8 کیلوگرم به 11 کیلوگرم عنوان کرد.
شایان ذکر است استاندار یزد ضمن شرکت در نماز جمعه شهر شاهدیه با مردم شرکت کننده در این مراسم سیاسی عبادی دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست های آنها قرار گرفت.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا